Dus ik moet niet meer +1 doen nadat ik het complement van het tweede getal heb genomen?
Ik zei niet het complement, ik zei het
tegengestelde.
Hoe neem je het tegengestelde van een getal in 2's complement? Volgens mij was dat het complement van het getal + of -1 naargelang of het getal positief of negatief is. In dit geval dus het complement+1.
Stel dat ik het terug naar het decimaal stelsel wil, dan moet ik van mijn resultaat altijd het 2's Complement nemen m.a.w. ongeacht of het getal negatief of positief zal zijn, moet ik het altijd opnieuw omzetten om het decimaal te krijgen?
Waarom zou je naar het decimaal stelsel willen? Je moet altijd een getal omzetten als je een getal van binair naar decimaal wil omzetten. Kun je je vraag misschien duidelijker formuleren?
Misschien nog een klein vraagje, wat is het verschil tussen signed en unsigned bij 2's-Complement (is het het eerste een negatieve waarde en het tweede gewoon een positieve waarde)?
Als je zegt dat een binaire reeks signed is, dan kan ze zowel negatieve als positieve waarden voorstellen. Als ze unsigned is enkel positieve waarden. Op zich heeft dat niet zoveel met 2's complement of niet te maken. Wel is het zo dat je bij unsigned nooit een tekenbit hebt.
Maar mijn antwoorden zijn waarschijnlijk niet zo duidelijk, aangezien ik je vragen ook niet zo duidelijk vind...