Hoi allemaal.
Een weekje of zo geleden had ik wat regenwater in een plastic potje gedaan, in de hoop dat er zich na verloop van tijd wat leven in zou ontwikkelen. Toen kwam ik op het ongelofelijk vieze -maar misschien toch leerrijke- idee om er wat..neusslijm in te doen (geen commentaar op hoe ik er op kom ).
Gisteren wou ik een preparaatje kleuren met wat eosine (op basis van water, geen alcohol) door deze met een pipet onder het dekglaasje te laten zuigen.
Daarna spoelde ik m'n pipet uit met het regenwater dat ondertussen al een weekje op m'n vensterbank stond (in de zon).
Toen legde ik een druppeltje van datzelfde water op een objectglaasje, en keek onder de microscoop. (Voor zij die vrezen voor resten in mijn pipet van de organismen die nu volgen, heb ik deze uitgespoeld met alcohol.)
Toen zag ik deze microscopisch kleine organismen, die zeer snel bewegen:
Beeld je in dat deze puntjes zeer snel bewegen...Ik wil dus heel graag weten wat deze organismetjes zijn (vooral het rood omcirkelde), en hoe ze zo massaal in dat water gekomen zijn...Zijn het pantoffeldiertjes 'in spe'?
Wie kan me helpen deze dingen te identificeren?
Bedankt!
-S.