waarom heb nederland en belgie een koningshuis want alles is democratie
en het is geld verspiling
Moderator: Rhiannon
Ja, maar de minister-president heeft geen erewacht, paleis, ec. Dat heeft b.v. de president van Frankrijk wel.master schreef:ja dat is waar maar nu betaald nederland voor de koningshuis en de
minister-president
Sterker nog, ik vraag me wel eens af of die hele democratie wel zo geweldig is. We kiezen zelf een regering maar "we" bestaat uit een enorme menigte mensen die voor een groot deel helemaal niet in staat zijn een "goede" keuze te maken door gebrek aan kennis.JanMeut schreef:...
Aan de andere kant vraag ik me af of je een zo zuiver mogelijke democratie moet nastreven..
Dit vindt ik interessant. Ik ga volledig akkoord met je argument, maar denk je aan een eventueel alternatief voor de democratie? Mij lijkt het het beste systeem, al vind ik dat er enkele heel zware gebreken aan zitten.GJ_ schreef:Sterker nog, ik vraag me wel eens af of die hele democratie wel zo geweldig is. We kiezen zelf een regering maar "we" bestaat uit een enorme menigte mensen die voor een groot deel helemaal niet in staat zijn een "goede" keuze te maken door gebrek aan kennis.JanMeut schreef:...
Aan de andere kant vraag ik me af of je een zo zuiver mogelijke democratie moet nastreven..
We gaan wat off topic, maar voor de duidelijkheid: democratie vind ik prachtig, maar dat is geen standaardoplossing, ieder democratisch land vult dit wat anders in en is op sommige punten wat meer democratische en op andere punten wat minder democratisch.Dit vindt ik interessant. Ik ga volledig akkoord met je argument, maar denk je aan een eventueel alternatief voor de democratie?
Wezel schreef:Dit vindt ik interessant. Ik ga volledig akkoord met je argument, maar denk je aan een eventueel alternatief voor de democratie? Mij lijkt het het beste systeem, al vind ik dat er enkele heel zware gebreken aan zitten.GJ_ schreef:
Sterker nog, ik vraag me wel eens af of die hele democratie wel zo geweldig is. We kiezen zelf een regering maar "we" bestaat uit een enorme menigte mensen die voor een groot deel helemaal niet in staat zijn een "goede" keuze te maken door gebrek aan kennis.
Off topic: pure onzin. Met dank aan de EU is het gezwabber op dit terein redlijk genormaliseerd. Er worden meer regels afgeschaft dan dat er bij komen en (en dat is voor mijn bedrijfje ook buitengewoon prettig!) ze zijn overal in Europa gelijk.Dat zie je terug in regels die vooral het bedrijfsleven keihard treffen.
Waar denk jij aan?Voor een welvarend land als Nederland zijn er betere te bedenken.