DePurpereWolf schreef:Hmm, ik kijk wel uit met mijn politieke visie te delen.
Voordat je het weet wordt elke mening die je uit in het: Oh, hij is van de LPF 'hoek' geduwt.
Typisch LPF
Daar zou ik niet zo bang voor zijn. Elke beetje wetenschapper zal zien dat een politieke overtuiging niet veel met een wetenschappelijk antwoord te maken heeft.
Voorbeeldje:
Een PvdA'er zegt dat het kookpunt van water (onder normale omstandigheden) 100
oC is. Een CDA'er zal dan zeggen dat het kookpunt van water (onder normale omstandigheden) 45
oC is. (De voorbeelden van politieke partijen zijn totaal willekeurig geweest. Ik wil hier niemand mee beledigen/kwetsen.) Als iemand zo'n bewering maakt wordt hij niet serieus genomen ongeacht zijn politieke overtuiging.
Zelf ben ik niet lid van een politieke partij. Wel zou ik op de SP stemmen. Ik ben me er volledig van bewust dat het bij meer discusiable (goed woord?) onderwerpen er vanuit een bepaalde politieke overtuiging anders tegenaan kan worden gekeken. Zolang dit goed wordt onderbouwd wil ik daarover altijd de discussie aangaan (of het er mee eens zijn natuurlijk). Een discussie over de politiek is een eindeloze discussie. Toch kan het wel leuk zijn bepaalde onderdelen eruit te lichten. Ik denk hierbij vooral aan achterkamertjespolitiek, coalities maar ook partijgerichte discussies.
Van welke politieke partij je ook bent, een discussie moet altijd te voeren zijn. We zijn hier met allemaal (meer of minder) fatsoenlijke mensen samen. Hopelijk laten we elkaar dan ook in onze waarde *neuriet '15 miljoen mensen'*