Moderators: jkien, Michel Uphoff
Daarvoor moet je eigenlijk de ontstaansgeschiedenis van de Aarde bekijken, en dan zie je dat magma voornamelijk in de mantel en niet in de kern zit:hoe de magma is ontstaan in de kern van onze aarde?
Alles is afkomstig van de big bang, dus ook kometen. Maar wil je wat meer over het ontstaan van kometen weten, gebruik dan Wikipedia . Rechtsboven tik je komeet in, en druk op Enter. Kijk eens aan...De kometen zijn afkomstig van de big bang.
Nee, dat kan niet. Om te beginnen heeft de aarde een veel te lage massa om een ster te worden. Bovendien denk ik dat het raadzaam is dat je zelf eerst eens het een en ander over astronomie gaat lezen om zo het onderscheid tussen diverse soorten hemellichamen te leren kennen. Wat dat betreft kan ik je het Handboek Sterrenkunde van Govert Schilling aanbevelen.Jasper79 schreef: ↑ma 25 mar 2013, 10:56
Als ik het goed begrijp , is onze aarde ook een periode een rode neus geweest?
Dit is nog steeds niet waar. Misschien moet je zelf eens uitzoeken waarom dit niet waar is (want als mensen het je uitleggen dan lijk je het gewoon te negeren).70% van onze aardbol bestaat uit water.
Het probleem is dat je het verhaal helemaal niet kent. Je reageert op iets waarvan je te weinig kennis hebt.daarnaast vind ik de big bang een zeer slecht verhaal.
Nonsens. Er wordt je niet gevraagd gewoon aan te nemen wat je verteld wordt. Er wordt je verteld dat je eens verder moet kijken dan je neus lang is. Daar lijk jij echter geen enkele interesse in te hebben.minder eigenwijs, en gewoon aannemen, dat wat word verteld waar is.
je vraag naar 70% water op aarde , daar ben ik hier op gewezen. En er zijn verschillende bronnen , die zeggen dat de aarde daarmee bedekt is. http://www.lenntech....ntiteit-faq.htm
100% van het oppervlak van een vol pak melk is karton. Betekent dit ook dat 100% van de massa karton is?Ongeveer 70% van het aardoppervlak is bedekt met water.
Erg onzorgvuldig geformuleerd op die site, ze vergeten duidelijk te maken dat het oppervlak van de aarde voor 70% water bedekt is met een waterlaag(je), en verder knikkeren ze kubieke kilometers en kubieke meters door elkaar.Het grootste gedeelte van de aarde bestaat uit water