.... of er op die manier, nog meer krachten kan uitgehaalt worden?
als ieder straal bepaalt vermogen heeft, en die stralen komen tot één...
'straalvermogen'*3=????
dit is een hypothese, hé
Moderator: physicalattraction
zover ik kan zien gaat dit niet zo makkelijk.Phillip schreef:.... of er op die manier, nog meer krachten kan uitgehaalt worden?
als ieder straal bepaalt vermogen heeft, en die stralen komen tot één...
'straalvermogen'*3=????
dit is een hypothese, hé
Ik weet praktisch niets van lasers hoor, dus misschien klinkt dit wat simpel - maar zou je een laser met meerdere golflengten tegelijk kunnen construeren door 2 aparte pompfrequenties en 2 aparte 'emissie-stoffen' (ik ken de precieze term niet, maar hiermee bedoel ik de stoffen die de fotonen daadwerkelijk uitzenden) samen in een trilholte te gebruiken. De afstand tussen de spiegels kan dan zo gekozen worden, dat het zowel voor frequentie A als frequentie B een geheel aantal golflengten is (m.a.w, A/B is een rationeel getal). Zou een dergelijke setup kunnen werken, of zijn de twee emissie-stoffen dan per definitie ondoorzichtig voor elkaars golflengten?
en om het allemaal nog wat lastiger te maken heb je ook nog eens "solid state lasers" (lasers zonder gas, maar met een vaste stof)Phillip schreef:prachtig tekening, Rude. mooi
misschien is dat nu van de hak naar de tak, maar verschoning.. mijn Engels...
een ion laser
http://repairfaq.ece.drexel.edu/sam/laseratr.htm
een plasma laser
http://www.arges.tue.nl/?pageId=36&pageLan=NL
uiteraard weet ik, praktisch ook niks over lasers hoor, maar als ik dit allemaal lees -of ik het begrijp: da's iets anders -
stel ik toch vast dat er ongelooflijk veel energie uit dat ding komt (snijden van materiaal 20-30mm dik; lassen;...)
euh...kan iemand mij zeggen wat het verschil is tss ion en plasma?aub
Ja dat is weldegelijk mogelijk. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wordt dit zelfs al gebruikt.Phillip schreef:een futeristische vraagje: 'in SF-film zie je dokter, die patiënten behandelt met laserstralen -een vervangingsmiddel van een scalpermes-
is dat mogelijk dat men in de toekomst, dat zal gebruiken?
voor het snijden en/of naaien 'dichtlassen van de huid'?
want, bij mij weten, kan je toch de straal niet limeteren. ik bedoel, een laserstraal heeft toch een oneindig eenparige beweging.
ge kunt toch nie uit uw 'laserstift' een straaltje creeëren van bv. 2mm.
zou het praktische gezien, toch mogelijk zijn in de toekomst medische wetenschap?
hé gelukkig ik mag citerenPrutser25 schreef:Dus beste Rude wat jij zecht is dat :
het mooie plaatje eerder gebruikt, van lasers die gebundeld worden in een zekere film, wel gebruikt worden? maar dat de te vernietigen planeet in het kruispunt zouden moeten liggen van de verschillende stralen? Er van uit gaand dat al die losse stralen op het plaatje van de zelfde primaire bron zijn en dat we voor de lol laser stralen van de zijkant kunnen waarnemen.
En natuurlijk dat de planeet ieder moment maar voor een heel klein stipje vernietigt word.
Om toch nog even op het intensiteit probleem van je beam splitters terug te komen je gooid nu natuurlijk ook een onmeunige hoeveelheid licht weg. Daarom stel ik voor om 2 lenzen te gebruiken. Deze zullen waarscheinlijk problemen hebben met smelten maar de beam splitters ook als je er een groote laser op zet.
Stel je pakt 2 hyperbolische lenzen een positieve en een negatieve en je schiet op de positieve een aantal lasers en de negatieve zet je in het brandpunt van de positieve. Nu kan je stellen dat je ze nooit zo krijgt dat ze precies over elkaar heen vallen. maar ze komen wel dichter bij elkaar en ze gaan weer als een evenwijdige bundel weg. Met als gevolg dat je dit trucje vaker kan herhalen om een enorme laser op te bouwen.
Veel lenzen zullen verliezen hebben maar minder dan de 50% van de beam splitter.
Voel je vrij om te criticeren!
en MW is iets anders dan MW een grote "M" staat voor mega , dus factor miljoen, maar er staat een kleine "m" en dat betekend 1/1000 dus, dan krijg je 0,675 Watt, nou dan doet een huis tuin en kleuken lampje het van dichtbij wel beter.power of 675 mW only limited by the pump power
Ik heb soms wat moeite je te begrijpen Phillip. Wat is krachtig, en ja er zijn toch lasers die door staal heen kunnen branden. Waar ben je naar opzoek.nu, zouden er krachtige laser stralen kunnen bestaan? want ik vind het niet op het internet.
iemand een idee?