Ik heb een tab gespatieerde tekst file die ik keer op keer moet inlezen in excel omdat ik dit heel veel moet doen dacht ik eraan dit te automatiseren normaal programeerde ik vroeger in matlab maar op mijn werk is alleen vba (oftewel visual basic for application) beschikbaar dus ik zal me hier mee moeten redden.
Hoe pak ik dit aan? Ik heb volgende handelingen die ik anders handmatig uitvoer.
Vraag gebruiker naar files deze staan in alfabetische volgorde gesorteerd en moeten één voor één ingelezen worden dus de gebruiker krijgt één scherm en selecteert een aantal files.
Elke file wordt ingelezen en geplaats in een excel blad dus niet in een nieuwe werkmap telkens maar wel in één werkmap met telkens een ander blad.
Dit blad krijgt de naam van de bijbehorende file
Er wordt een kolom toegevoegd op de tweede plaats, en hierin komt een formule te staan die dan moet uitgevoerd worden voor de hele kolom.
De derde kolom heeft punten in plaats van komm's deze moeten vervangen worden door komma's
Dan wordt er een grafiek gemaakt (in ieder blad) met daarin de tweede en de derde kolom als x en y waarde.
Einde automatisatie de gebruiker neemt het terug over.
Hoe start ik hiermee? Moet ik dit in één procedure steken? En hoe handel ik mijn uiteindelijk resultaat over van een eerste excel file naar een ander? bestaat er een soort main in vba?
Iemand suggesties?
Groeten.