Sommige emoties zijn echter veelvoorkomend, en dus een substantieel onderdeel van onze samenleving. Het feit dat daar geen rekening mee wordt gehouden, terwijl het toch verklaarbare en herleidbare uitingen zijn
klopt dat zijn ze ook en vind jij betoog daarom ook wel snappend.maar emoties wekken irrationele gedachtengangen op en verliezen daardoor de objectiviteit.Hoe kan er nu via irrationele gedachtengangen een goede uitspraak komen.de heftigheid van de emotie van de persoon in kwestie zouden dus bepalen wat voor straf er komt en hierdoor zouden er dus verschillende straffen onstaan voor het zelfde dellict.Dit kan toch zeker niet kloppen?..
en wie zouden dit dan gaan doen volgens jouw?..toch niet het simpele klootjes volk van nederland?(beetje denigrerend,maar je snapt me wel),want dan zit iedereen levenslang vast of rent iemand lachend de rechtzaal uit met een moord aan ze broek
Als je dit systeem gaat toepassen kun je dus zoiets in usa krijgen.maar is usa juist niet de staat waar al die kromme uitspraken vandaan komen.waar veels te veel onterechte vonnisen worden uitgesproken?..ben ik niet echt in thuis maar weet jij beter denk ik.
ik heb eerder het idee dat jij vind dat de straffen te laag liggen en op deze manier met hulp van het volk/jury het lastiger voor de kriminelen wilt maken.wat ik heel terecht vind.alleen geloof ik nooit dat dit de juiste oplossing is.reclasering etc inschakelen lijkt me een prima idee..zo zullen er nog wel zat van dat soort opties zijn.
en de preventieve werking in usa is me lichtelijk ontgaan.Chaos of iets minder chaos.tja de kleine dingetjes die het hem doen zeker
in nederland zou het mogelijkerwijs wel in eerste instantie een schrikeffect hebben,maar denk dat dat vooral invloed zal hebben om de kleinere kriminaliteit.de groten boeven gaan toch wel door met waar ze mee bezig waren..een psychopaat gaat toch wel door met moorden als er hogere straffen komen.
Ben dus ook erg sceptisch of dit wel echt verschil gaat uitmaken
Groetjes Edwin