Ik heb nu sinds een week een zogenaamde slimme meter in mijn meterkast hangen. Een ISKRA ME382 geplaatst door mijn netbeheerder Liander. De meter heeft 4 telwekern, 2 voor levering (dag/nacht) en 2 voor terug levering (dag/nacht). Ik heb geen dag en nacht tarief dus mag van teller 1&2 (afname) gewoon het cumulatief nemen en het zelfde geldt voor teller 3&4 (terug).
Nu wat ik wil weten/conformeren:
-Klopt het dat teller 1/2 stil staat op het moment dat ik evenveel of meer energie opwek dan gebruik. Klopt het dat als ik meer gebruik dan dat ik genereer de teller oploopt met het verschil tussen die twee?
-Zelfde eigenlijk voor teller 3/4. Klopt het dat als ik evenveel genereer als gebruik de teller gewoon stil blijft staan en pas begint te lopen wanneer ik meer genereer dan gebruik?
-Als beide voorgaande kloppen, dan kan ik aan mijn meter dus niet zien hoeveel energie ik in totaal gebruik binnen mijn huishouden bv per jaar. Ik zie dan alleen nog maar hoeveel ik heb afgenomen heb en terug geleverd, maar kan niet zien hoeveel energie gebruikt en gegenereerd er daarbij ook nog tegen elkaar is weggestreept.