Moderators: Michel Uphoff, jkien
1) Volgens de huidige stand van de wetenschap heeft zwaartekracht exact de snelheid van het licht.darryl_m schreef: ↑di 23 jul 2013, 13:58
Laatst bekeek ik de documentaire over "the Disclosure Project". Hier kwam een stukje in voor dat zelfs licht niet kon ontsnappen aan een zwart gat. Dus dat het erin werd gezogen. De persoon aan het woord gaf aan dat er gekeken moet worden of zwaartekracht sneller zou kunnen zijn dan het licht. Ik zie dit als dat het licht met zijn lichtsnelheid weg "rent" en wordt ingehaald en gegrepen wordt door de zwaartekracht met zijn grotere snelheid... Iemand behoefte om hierop te reageren...?
Waaruit volgt dat? Als het in de praktijk niet kan zul je daar vast wel een of ander bewijs voor kunnen noemen?317070 schreef: ↑di 23 jul 2013, 20:13
Als je op 1 lichtjaar een planeet doet verdwijnen (wat niet kan), duurt het een jaar voordat de zwaartekracht in die richting vermindert.
Als die planeet een lichtjaar ver weg plots snel wegvliegt, dan duurt het een jaar voordat je de verandering in zwaartekracht gaat voelenklaatu1 schreef: ↑di 23 jul 2013, 22:41
Waaruit volgt dat? Als het in de praktijk niet kan zul je daar vast wel een of ander bewijs voor kunnen noemen?
klaatu1 schreef: ↑di 23 jul 2013, 18:26
Als zwaartekracht alleen maar wordt veroorzaakt door kromming van ruimte zie ik die achtervolging niet zo.