StrangeQuark, sorry dat ik uw tekst eventjes vertaalt heb, want mijn Engels is net zo goed als Chinees
De stralen van NIF zullen van en kleine capsules verwarmen samenpersen die een mengsel van waterstofisotopen bevatten van deuterium en tritium. Deze fusiedoelstellingen zullen aansteken en zullen branden, bevrijdend meer energie dan wordt vereist om de fusiereacties in werking te stellen. De experimenten NIF zullen wetenschappers toestaan om fysieke processen bij temperaturen te bestuderen naderend 100 miljoen kelvins en 100 miljard keer atmosferische druk. Deze voorwaarden bestaan natuurlijk slechts binnen sterren en in kernwapenontploffingen.
De opdracht van de Nationale Faciliteit van de Ontsteking moet hoog-energie-dichtheidsvoorwaarden veroorzaken en, uiteindelijk, fusieontsteking aantonen door een proces genoemd traagheidsbeperkingsfusie. In het begin van dit jaar, voerden de laserwetenschappers met succes een campagne van laserprestaties uit om systeemprestaties te verifiëren, die de capaciteit van NIF te vergroten, te vervoeren, en positiestralen op doel met buitengewone precisie en nauwkeurigheid bevestigt. Deze campagnes vestigden wereldverslagen voor laserverrichting bij infrarode, groene, en ultraviolette golflengten, die het stadium voor de eerste laser-plasma interactieexperimenten plaatsen op NIF.
----
verbeterd mij hé, maar is dit geen vorm van 'koude kernfusie'???
(het woord 'koud', is uiteraard niet juist. maar ik bedoel hiermee, dat men niet eerst een kernsplitsing moet doen, om daarna over te gaan naar fusie)
indien dat correct is (wat ik niet wil betwijfelen), is da ideaal.
ik geloof, dat men 14 miljoen °c nodig heeft, qua brandpunt, om twee isotopen te fusieoneren. (met behulp van deze laser, zou dat geen probleem zijn. -denk ik-
De lasers zijn niet bedoelt om planeten op te blazen.
absoluut akkoord, SQ -we moeten ons zelf niet vernietigen,hé-
maar indien, er een metoriet/astroïde afkomt... tjah, dan zo ik wel blij zijn mocht de mensheid er één beschikken.
(wapens zijn niet gemaakt om de "doden om te doden", maar om te verdedigen,...-met als paradoxiaal gevolg: er vallen toch doden. helaas)
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!