Hoi allemaal,
Ik moet een soort tabel/overzicht creëren in Google Spreadsheets. Hier komen alleen een aantal formules/functies aan te pas en ik heb geen enkel idee welke. Ik heb deze lijst: https://support.goog...ble/25273?hl=nl een beetje doorgekeken maar ik kom er niet uit.
De spreadsheet komt er als volgt uit te zien. In de eerste kolom een lange rij met allemaal namen van mensen. De kolommen daarna zijn opgedeeld in weken, het liefst 4 weken, elke week bevat 2 kolommen (dus totaal 8 kolommen voor de weken). Nu staat in elke eerste kolom van een week een bepaald getal, laten we zeggen dat dit waarde A is. In elke tweede kolom van een week staat weer een getal, waarde B. Dit is zo voor elke week. Waarde A geeft het huidige puntenaantal van een persoon weer. Waarde B geeft aan hoeveel punten erbij zijn gekomen ten opzichte van de vorige week. De functie/formule moet dus telkens waarde A van week 2 lezen (hoeveel punten had de persoon vorige week), en waarde A van week 1 (huidige week, hoeveel punten heeft de persoon deze week) en het verschil hiertussen berekenen. Het antwoord is dus de tweede kolom van iedere week, waarde B, hoeveel punten deze persoon er elke week bij krijgt.
Week 1 is huidige week, week 2 is vorige week, etc. Nu komt er nog een nieuwe formule/functie bij, maar ik weet niet of dit wel mogelijk is. Ik moet een manier/knopje creëren waarbij de inhoud van de kolommen van week 1 (huidige week) naar week 2 (vorige week) verschuiven. Gewoon de inhoud, dat is alles. Het liefst moeten de cellen van week 1 dan nog steeds de functies bevatten. Op die manier kan er telkens opnieuw het huidige puntenaantal van personen ingevuld worden in week 1, de functie berekend dan de verhoging t.o.v. vorige week.
Ik hoop dat het een beetje valt te snappen... Nu ben ik natuurlijk heel benieuwd, is dit mogelijk? En vooral hoe?
Groetjes,
Flauntease