Oke, ik heb even met JavaScript lopen spelen. Daarmee kom ik uit op 1,52618 seconde uit, met ongeveer anderhalf miljoen iteraties.
HTML onder bijgevoegd.
Moderator: physicalattraction
[De extensie html is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]
Prima! Dat bedoelde ik. Je moet wel kunnen uitleggen wat het programma berekent en vooral hoe het programma dat berekent. Als ik je leraar was zou dat denk ik wel 2 punten verschil maken. Kun je dat?Oke, ik heb even met JavaScript lopen spelen. Daarmee kom ik uit op 1,52618 seconde uit, met ongeveer anderhalf miljoen iteraties.
Zelf een model gebouwd in Java? Dat zijn bonuspunten (als ik je leraar was en als je een correct model er bij geeft). Maar het blijft natuurlijk belangrijk dat je zo'n model toetst in de praktijk (waarnemingen) en laat zien wat het verband is tussen de modeloutput en de natuurkundige pincipes die je hebt geleerd. En uiteraard dat je uiteindelijk antwoord geeft op de onderzoeksvraag (of dat je onderbouwt dat je voor een sluitend antwoord eigenlijk nog meer onderzoek zou moeten doen)
Ja, klopt. Dat is mijn fout. Ik ben een aantal dingen door elkaar aan het halen.pgbakker schreef: ↑ma 16 sep 2013, 18:41
Alles lijkt te kloppen zeg je, maar je kreeg voor de valtijd twee antwoorden 1.48649 sec. en1.44666 sec. die beide verschillen van het exacte antwoord 1.5267 sec.
Een numeriek model. Dit model heb ik ook eerder al gepost.pgbakker schreef: ↑ma 16 sep 2013, 18:41
Welke modellen heb je gebruikt? Als dat een analytisch model is( ik bedoel een formule bestaande uit elementaire functies) dan moet er exact hetzelfde antwoord uitkomen ( overigens ik kan ook een fout gemaakt hebben). Als je een numeriek model gebruikt hebt dan zijn kleine verschillen mogelijk maar deze verschillen moeten kleiner worden naarmate je meer stapjes neemt.