gast schreef:Een vaste relatie en regelmatig goede sex met elkaar of alleen met jezelf heeft invloed hoe pijnlijk je menstruatie is.
Wat ook werkt (uit onderzoek gebleken) is in contact komen met mannelijk zweet, wordt je cyclus regelmatig van en minder pijnlijk. In het onderzoek droegen de dames kussentjes met mannelijk zweet bij zich (okselzweet) en dat had merkbaar invloed op de cyclus en de menstruatie bij alle vrouwen die mee deden aan het onderzoek.
Interessante onderzoeken!
Maar dat eerste... is het niet gewoon zo: de meeste Nederlandse vrouwen gebruiken de pil in vaste relaties. Van de pil is bekend dat het de menstruaties minder hevig maakt. Het is dus niet zozeer de seks in de relatie, die de pijn vermindert, maar de werking van de pil... Of is dit onderzoek gedaan op vrouwen, die andere anticonceptiemethoden gebruikten?
Overigens, het lijkt nu alsof vrouwen, die geen regelmatige seks hebben een stuk meer lijden door menstruatie dan vrouwen in relaties, maar dat is niet helemaal waar... Ik leef in "celibaat" en ik huppel vrolijk door als ik menstrueer, terwijl mijn vriendinnen met vriendjes depri zijn en pijn hebben...
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.