Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Jess-axana
Artikelen: 0

Ballistisch vraagstukje

Heyhey, ik probeer deze nu al een tijdje op te lossen maar geraak er totaal niet aan uit.

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen :)

Wij hebben de oplossing van dit vraagstukje namelijk nodig om de eindcoordinaten van een geocache te vinden.

N51°12.230 E002°51.120

Op bovenstaande coördinaten staat een kanon.

Men kan het bezoeken als men er inspiratie wil opdoen over het onderstaand vraagstuk maar verder is er niets te vinden.

Toen ik op een mooie, windstille dag bij dit kanon over Nastassja Kinski stond te dromen, hoorde ik een gefluit. Het kwam uit de lucht, pal boven mij. Na meer dan een minuut plofte een cachecontainertje aan 200 meter per seconde naast me op de grond. De zwaartekrachtversnelling bedroeg 9,81 m/s² en de luchtdichtheid 1,22 kg/m³.

Ik nam het cachecontainertje, laadde het in het kanon en vuurde het af met een snelheid van 188 m/s.

De inclinatie van de loop bedroeg 35.8°.

De richting ten opzichte van het ware noorden bedroeg XYZ,Q graden.

Bereken de dracht = abcd meter.

X = b-c-a

Y = 3a+b

Z = 2a+1

Q = 2b+1

Alvast bedankt aan de persoon die mij eventueel kan helpen!!
Drieske
Artikelen: 0

Re: Ballistisch vraagstukje

Opmerking moderator

Met de organisatoren van Geocache is afgesproken hier niet de oplossingen van hun raadsels te gaan publiceren of zelfs maar uitgebreid te gaan bediscussiëren.Deze topic wordt daarom uit voorzorg gesloten. Losse deelproblemen, onherkenbaar geformuleerd, kun je natuurlijk wél plaatsen.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Terug naar “Wiskunde”