cock schreef: ↑vr 18 okt 2013, 02:36
Beste Th B.
Het probleem in de kwantumwetenschappen is, dat de slimste koppen de meest ingewikkelde verklaringen geven, en niet weten waarom. Een aantal van die illustere geesten zegt dat de zaken onverklaarbaar zijn, en dat we ze maar moeten voor waar aannemen, want de experimenten bevestigen hun theorieën.
Stiekem dromen velen van de eenheidstheorie, die de onbekenden en de mysteries van,de kwantumwetenschappen kunnen verklaren. Ik vraag u het pad van de eenvoud ook eens ter proberen. Denk aan de illustere geest Okham, die de eenvoud zo op prijs stelde,
Groeten,
Cock
In de praktijk komen de knapste koppen met de simpelste theorien.
Een formule simpeler dan E=MC
2 kun je toch nauwelijks verwachten.
Ook de aanname dat de snelheid van het licht voor ieder referentiekader hetzelfde is, kun je toch nauwelijks ingewikkeld noemen.
[ik hoop dat ik het goed formuleer, maar ik snap in ieder geval zelf wat ik bedoel, ook al snapt een ander het dan misschien niet]
Toch kun je daar een heel universum grotendeels mee verklaren.
Ik vind wel dat u erg vervalt in vage algemeenheden en graag de kennis wetenschappers in twijfel trekt, in plaats van met feiten, juist dan wel onjuist te komen.
Wetenschappers zijn onderzoekers geen waarzeggers.
Zij nemen dingen waar in de natuur en proberen die te verklaren.
Soms zijn de verklaring juist, soms onjuist en soms gedeeltelijk juist.
De verklaringen van Newton waren juist tot ver achter de comma.
Einstein heeft er nog wat cijfers aan toegevoegd.
Mogelijk waren dat alle cijfers, maar misschien komt er later nog iemand die er nog wat cijfers bij doet.
Soms ook kunnen verklaringen nog niet worden gevonden, omdat bijvoorbeeld een bepaald wiskundig inzicht door wiskundigen nog niet is ontdekt, waardoor de natuurkundige vastloopt.
Ik wacht trouwens met spanning op de dag dat Ocrams scheermes een keer bot is geweest, en dat de simpelste oplossing een keer NIET de juiste oplossing is.
Hij zal toch wel eens 1 keer ongelijk krijgen?????