Ik zit nu in mijn derde jaar bachelor in de elektrotechniek-computerwetenschappen aan de KU Leuven en zou graag een stage doen in mijn vakgebied. In de zomer van 2013 heb ik reeds werk (was strikt gezien een vakantiejob, maar was toch wel geavanceerde materie rond elektrische voertuigen) verricht bij een high tech bedrijf in de R&D industrie in het Leuvense.
Nu zou ik de komende zomer weer zo een soort van werk willen aanvatten hetzij meer in de branche van de digitale elektronica/computerarchitecturen. De eerste bedrijven die in me opkomen bij deze branche zijn grote namen zoals Nvidia, AMD, Intel, ... . Echter weet ik totaal niet hoe bij zo een bedrijf binnen te geraken en meestal hebben ze ook geen vestiging in België tenzij administratief (ik heb ook de indruk dat de hardware kant van veel bedrijven meer in Nederland zit, terwijl er in België vooral aan software gewerkt wordt maar hier kan ik fout in zijn).
Naar het buitenland gaan voor een stage of een onbetaalde stage zou voor mij geen probleem vormen, echter moet de job dan wel uitdagend genoeg zijn (lees: geen databases overtypen).
Weten jullie organisaties/manieren om hieraan te beginnen?
Alvast bedankt