Moderator: physicalattraction
descheleschilder schreef: ↑do 21 nov 2013, 22:24Een snaar is immers niet, zoals in een elastiekje, opgebouwd uit "snaaratomen", die elkaar aantrekken en bij uitrekking van de snaar een kracht doen ontstaan die de snaar laten trillen.
Deze twee quotes spreken elkaar tegen. Neem je nu aan dat de snaar een elementair deeltje is? In dat geval kun je een trilling niet beschrijven met het bewegen van het materiaal waaruit een snaar is opgebouwd.descheleschilder schreef: ↑za 23 nov 2013, 01:36
Een trilling houdt in dat het (ondeelbare) "materiaal" waaruit een snaar bestaat (en ik denk dat niemand weet wat dat precies is), een zodanige beweging maakt die het best als een trilling beschreven kan worden.
Ik impliceer niet dat de snaren opdeelbaar zijn in snaar-"atomen" gebaseerd op de verwachting dat delen van de snaar in verschillende richtingen kunnen bewegen (hetgeen bijvoorbeeld het geval is als de bewegingen een staand golfpatroon vormen). Verklaar mijn eens waarom het bewegen van een snaar het ondeelbaar van een snaar impliceert?physicalattraction schreef: ↑ma 30 dec 2013, 18:20
Als je wel verwacht dat een gedeelte van de snaar in een bepaalde richting beweegt en een ander gedeelte van de snaar in een andere richting, dan impliceer je hiermee dat de snaar opdeelbaar is in meerdere subdeeltjes, waarop elk een andere kracht werkt. Dit staat haaks op je eerdere opvatting dat een snaar ondeelbaar is.
Over waar een snaar uit opgebouwd kan zijn, weet ik te weinig af om een discussie over te voeren.In operating particle physics' Standard Model, elementary particles are usually represented for predictive utility as point particles, which, as zero-dimensional, lack spatial extension.