Vodafone heeft zoiets blijkbaar. Hoe dat verder in elkaar steekt weet ik eerlijk gezegd niet, mijn laatste prepaidkaart heb ik een jaar of 10 geleden gekocht.
Ook dan loont het overigens om bijvoorbeeld naar de winkel te gaan van de provider waar je nu zit en te vragen naar de mogelijkheden. Vaak geldt (iig bij abonnementen): als jij een contract verlengd of aanpast, dan valt er iets te regelen met korting op een telefoon.
Mocht je je prepaid willen houden zoals het nu is en -aanname- via je prepaid kaart heb je geen internet, dan kun je alleen via Wifi gebruik maken van internet. Dat kan overigens ook afdoende zijn hoor. Ik heb thuis Wifi, maar ook op mijn werk, bij mijn ouders/schoonouders, een aantal vrienden en zelfs in de stamkroeg. En zoals ik al schreef: de hotspots van Ziggo zijn ook door het hele dorp verspreid. UPC heeft ook zoiets en ik meen dan KPN daar ook mee bezig is. Wellicht dat jouw internetprovider ook zo'n regeling heeft?
Al met al verbruik ik maar enkele tientallen MB's per maand aan 3G via mijn mobiele abonnement. Als je niet van plan bent heel veel buiten op straat of in winkels met je mobiel op internet te gaan, dan kun je dus wellicht goed af met je huidige prepaid.