Kan iemand een algemeen voorbeeld geven hoe een correcte bronvermelding van een website hoort te zijn? (en hoe doe je dat als de site wikipedia is? Aangezien de auteur dan onbekend is?)
Veel dank!
Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood
Ik vind Wikipedia een geweldig instituut, laat daar geen misverstand over bestaan. En ik beslis ook niet over het criterium "goede of slechte bron", zo aanmatigend wil ik absoluut niet zijn. Maar een lemma in enige encyclopedie is, zoals ik het wel eens heb horen uitleggen, een afgeleide bron. Noem het voor mijn part een samenvatting van wat er uit diverse onderzoeken bekend is. In die zin lijkt het ook mij vanaf een zeker niveau eerder een ideaal startpunt voor literatuuronderzoek dan een bron die als zichzelf in zo'n literatuuronderzoek thuishoort.Jan van de Velde schreef: ↑di 10 dec 2013, 13:54
Zonder wikipedia tekort te willen doen overigens hoor.
Ik heb nergens beweerd dat Wikipedia niet te vertrouwen is. Maar ook als je alleen bezig bent om de latijnse naam voor bijv een grasklokje te zoeken dan nóg is de Flora een betere bron dan Wikipedia. Al was het bijvoorbeeld alleen maar omdat er meerdere soorten grasklokjes zouden kunnen bestaan. Wikipedia geeft overigens zelf al een lijst met bronnen (waar in het geval van het grasklokje die Flora (Heukels) óók vermeld staat).