Misschien weten sommigen op dit forum wel, dat ik eerder hulp vroeg met het opzetten van een practicumopstelling voor explosieve experimenten. Ik moest weten hoe ik de kracht kon meten.
Samen met mijn Natuurkunde en Scheikunde docent, en hulp van het Bèta steunpunt van de universiteit Groningen heb ik een opstelling kunnen bedenken, die zou kunnen werken. Ik en mijn Natuurkunde docent werken aan de details, maar ik heb nog één groot probleem..
Mijn opstelling bevat een container, waarin een explosie plaatsvind. Hierbij komt een drukgolf vrij. Om de explosie veilig af te laten gaan, gebruik ik een elektrische ontsteker. Hiervoor moeten er uiteraard kabels de container in. Het grote probleem is, dat de drukgolf, noch het gas mag ontsnappen..
Dat betekent, dat ik het gat, waardoor de kabels gaan, luchtdicht en drukbestendig moet afsluiten. Aangezien kabels niet echt een standaard vorm hebben, kan een gewoon seal eigenlijk geen oplossing zijn.
Zijn er mensen met tips? Een vriend van mij raadde het aan om kit (van bison bijvoorbeeld) te proberen, maar ik weet niet of ik dat spul wel vertrouw..
Nog andere tips?
Alvast bedankt,
Groetjes van Het Knorrepotje