Benm schreef: ↑wo 12 feb 2014, 02:33
Mogelijk beter alternatief zou zijn om een spanningsregelaar te gebruiken, liefst eentje met een vrij lage 'drop out' spanning gezien het niet echt overhoudt qua voltage.
Vanwege het spanningverlis zou ik geen spanningsregelaar gebruiken. Die veroorzaakt altijd een spanningsval. Op zich zou dat geen probleem zijn, aangezien de dynamo voldoende spanning kan produceren. Maar meer spanning betekent minder stroom. Dus je moet zo weinig mogelijk "spul" tussen de dynamo en de telefoon hebben.
luukvdakker2000 schreef: ↑wo 12 feb 2014, 09:32
Nu heb ik gesproken met mijn expert en die vertelde dat ik er zoiezo een accu tussen moet doen, aangezien een dynamo wisselspanning / wisselstroom geeft en een telefoon daar niet tegen kan / dan niet wordt opgeladen. Een accu geeft daartegenin wel gelijkspanning / gelijkstroom. Dus, heeft iemand enig idee hoe je deze aan elkaar kan verbinden en wat ik daar voor nodig heb.
Nou weet ik niet wat die expert tot expert maakt, maar de noodzaak van die accu snap ik niet. Wat je in ieder geval moet doen is de wisselspanning van de dynamo gelijkrichten met een bruggelijkrichter. Daar zou je dan een accu achter kunen hangen om de gelijkspanning af te vlakken, maar dat is een dure oplossing. Simpeler is een elco.