Potverdorie, wat weten jullie veel van deze materie. Bedankt voor alle info (kon ik maar iemand met al deze kennis in mijn keukenteam aannemen
)... en Heston Blumenthal is een held!
Ik ga dit forum nog meer gebruiken bij onze testjes in de keuken.
Wat voor mij wel nog vreemd is (of misschien zie ik het verkeerd?) is dat op mijn filmpje na het verwijderen van de stolp de rook direct als een 'baksteen' op het bord valt. Bij het filmpje van het zilverfolie-bootje zit er geen deksel op de bak en het gas (SF6) blijft beneden. Komt dit dan door de zijwanden van de bak waar het gas in zit?
Wat betreft de smaak van SF6 ben ik niet zo bang. Als mensen, zoals op jullie filmpjes, het inhaleren met een ballon, zal de smaak wel niet zo sterk (vies) zijn dat het ook niet even onder een stolp kan rond hangen. Ik verwacht niet dat dat de smaak van het gerecht dan aantast.
Ik ga de proef in het klein proberen met soda-co2 patronen die ik in een kidde (slagroomapparaat) kan stoppen. Dit lijkt mij de makkelijkste en goedkoopste manier. Ik kwam er van de week achter dat mijn rookmachinetje, door het vele gebruik, wat kleine mankementen heeft dus dat moet ik eerst even oplossen.