Dáár zit het misverstand! Het "getal" achter de komma bij de constante van Champernowne C10 is:descheleschilder schreef: ↑wo 05 mar 2014, 21:32
Het getal na de komma in het Champernwne getal is een Natuurlijk getal (het is een opeenvolging van Natuurlijke getallen) dat je ergens zult tegenkomen als je van 1 naar oneindig gaat tellen.
Volgens de axioma's van Peano is een getal een natuurlijk getal als en slechts als het één groter is dan een ander natuurlijk getal, of nul is.descheleschilder schreef: ↑do 06 mar 2014, 03:00
Maar leg mij dan eens uit waarom een getal dat uit een oneindig aantal Natuurlijke getallen bestaat geen getal is. Een getal zonder einde blijft een getal. Mij is altijd geleerd dat bijvoorbeeld een rationaal getal een zich achter de komma oneindige reeks herhalende cijfers is. En breuken zijn toch echt wel getallen, net zo als wortel 2 een getal is (het kwadraat is immers twee), hoewel de decimale ontwikkeling ook oneindig is. Net zo met transcedentale getallen als e en pi. Ik blijf mijn kop uit het zand houden!
Er is geen enkele reden om dat te doen aangezien dat niet het probleem is. De vraag die je zou moeten stellen is "Leg mij maar eens uit waarom een natuurlijk getal niet kan bestaan uit een oneindig aantal cijfers." Die uitleg is je al in bericht 4 gegeven.Maar leg mij dan eens uit waarom een getal dat uit een oneindig aantal Natuurlijke getallen bestaat geen getal is.
Er is hier helemaal niemand die dat beweert.descheleschilder schreef: ↑do 06 mar 2014, 03:00
Maar leg mij dan eens uit waarom een getal dat uit een oneindig aantal Natuurlijke getallen bestaat geen getal is.
0.109999... komt helemaal niet voor in het rijtje dat je erboven opsomt.descheleschilder schreef: ↑wo 05 mar 2014, 12:46
In de kolommen die ik gegeven heb komen alle reëele getallen, in decimale vorm, tussen 0 en 1 voor. In elke kolom (oneindig in aantal) is een kolom getallen te zien die overeenkomt met de Natuurlijke getallen. bijvoorbeeld:
0.101
0.102
0.103
.
.
0.109999... (10 na de komma blijft gelijk)
Of:
Opmerking moderator