levy
Artikelen: 0

Electromotor

Hallo

ik heb een elektromotor en als ik die nu aanzet gaat alles op volle snelheid want de motor zit op een karretje gebouwt maar ik wil de snelheid kunnen dimmen zodat niet alles voluit gaat maar dat is rustig kan beginnen met rijden en steets sneller kan of langzamer het is een 500W 36V 17,8A motor zoals je ziet op foto 1 en er zitten 3 12V 7.0AH accu's op zoals je ziet op foto 2

Alvast bedankt

foto 1
foto 2
foto 2 404 keer bekeken
foto 2
foto 1
foto 1 405 keer bekeken
Michel Uphoff
Moderator

Re: Electromotor

Dat soort regulators (met pulsbreedte modulatie, puls width modulation, PWM) zijn wel te koop. Google eens op high power pwm 36v DC speed controller. Op eBay zag ik ze ook: klik.
levy

maar ik weet niet hoe die dingen werken ik weet niet echt geweldig veel van stroom af ik wouw eigenlijk gewoon een veel simpelere opties zoals een dimmer die normaal ik de muur van je huis zit
klazon
Pluimdrager

Met een dimmer zal het niet lukken. Die werkt alleen op wisselstroom, en je motor loopt op gelijkstroom.

Bovendien zijn er maar weinig dimmers die zo'n grote stroom kunnen schakelen.

Aangezien je zelf aangeeft dat je eigenlijk geen verstand hebt van elektrotechniek zou ik zeggen: vergeet het hele project, je zal het niet voor elkaar krijgen. Hier is geen makkelijke oplossing mogelijk.
Michel Uphoff
Moderator

Een dimmer werkt absoluut niet. Je hebt een power pulsbreedte modulator nodig. Als je eenmaal aan een geschikte controller kan komen, is het aansluiten niet moeilijk. Wel moet je meestal een geschikte potmeter bijkopen en daar drie snoertjes aan kunnen solderen.

Iets als DIT zou moeten voldoen. Alleen kan je deze niet vanuit Nederland bestellen.

Terug naar “Elektrotechniek”