O Jee... even voorstellen ja.
Dat is wel zo netjes hè.
Goed - mijn nick is dus "The Doctor" en mijn naam is:
Wim.
Intro.
Sinds 1998 ben ik aan het knoeien met internet en had als eerste nick "MacGyver".
Dit omdat ik destijds nog wel 'ns met slimmigheidjes wist aan te komen waar andere mensen mee geholpen konden worden.
Maar ja... de TV-serie MacGyver bestaat niet meer en de acteur (Richard Dean Anderson) blijft - net als ik - ook niet eeuwig jong.
Ik ging dus op zoek naar een tijdloze equivalent van m'n toenmalige nick, en vond "Doctor Who" wel passend:
sinds 2006 ga ik onder die naam door het internet-leven.
Mijn achtergrond.
Ik ben in 1961 geboren - waarmee ik twee jaar ouder ben dan de allereerste aflevering van Doctor Who.
In 1980-1986 volgde ik de lerarenopleiding biologie, die ik om vervelende redenen heb afgebroken.
Nochtans spijt me dat niet, want ik kwam nadien in dienst als administratief medewerker bij een bejaardentehuis.
Wat ik moest doen was "data-kloppen" - en met computers had ik niets.
Zes maanden later was ik assistent-systeembeheerder.
Dit dienstverband liep af in 1989 waarna ik me heb laten om/bijscholen tot applicatie-programmeur.
Sindsdien heb ik diverse perioden gehad van werkloosheid en functies als programmeur/systeembeheerder bij diverse bedrijven.
Thans werk ik bij de "lokale posterijen" en verleen mijn medewerking aan het digitaliseren van papieren archieven:
A4-tjes scannen -> opslaan als .PDF-files -> ordenen in een database.
Mijn interesses/hobby's etc.
Wat mij al jaren boeit is de Relativiteitstheorie van Albert Einstein - en zeker het theoretisch fysische aspect hiervan
Hoewel wiskunde niet echt "mijn ding" is, vind ik de schoonheid adembenemend c.q. je hoeft niet te kunnen schilderen om waardering op te brengen voor een schilderij.
Ik geniet van muziek, zowel passief als actief:
sommige zaken vind ik walglijk om naar te luisteren en andere weer wonderschoon.
Gelet op het bovenstaande sta ik m'n mannetje als basgitarist en laat me niet pakken door 4 snaren en 20 frets.
En uiteraard vind ik het leuk om met software te rommelen.
Mijn burgerlijke staat.
Die is formeel "ongehuwd" en "alleenstaand" volgend het GBA - en dat klopt ook.
Informeel woon ik echter samen met een achttal katten die ik liefkozend "The Nazgul" noem:
"negen ringen voor de koningen der mensen" (zie: Tolkien - The Lord of the Rings).
Uiteraard ben ik zelf #9.
Hoe dit kwam - ik bewoonde voor 7 jaar een boerderij als "anti-kraak" en één van de daar wild-geboren(!) boerderij-katten is zich aan mij gaan hechten.
Toen ik haar hielp met de geboorte van een dood jong ben ik met haar "getrouwd".
Zij is nog steeds bij mij - en zeven van haar nazaten, maar inmiddels is ze (tot mijn en haar genoegen) gesteriliseerd.
En voor wie zich afvraagt: "Waarom ongehuwd en/of alleenstaand?"
Heb ik een populair antwoord: "Ik ben zo hetero als de klere, maar ben nooit de juiste vrouw tegen gekomen als mens."
En wat doe ik op het wetenschapsforum.
Tja... ik ben hier nooit vaak - dat is juist (zie registratie datum - 10 mrt 2012).
Maar dit is voor mij een plek waar ik wat vragen kan stellen als ik met een programmeer-probleempje zit of zo.
Ik draai een eigen webserver + forum op m'n computer thuis:
(Open deze links niet als u het niet vertrouwt:
- uw IP-adres verschijnt bij mij in een log-file op een particuliere web-server;
- hoewel de EU-regelgeving voorziet in privacy-handhaving (die ik naleef) kan het zijn dat u dit niet wilt hebben)
http://www.stamcafe.com/
http://forum.stamcafe.com/
Dat forum toegankelijk maken werd mij gevraagd zelfs (ik was het nooit van plan).
Voorts draait die webserver ook als mailserver c.q. ik krijg alles aan mail binnen wat ook maar aan dat domein gericht is.
En nee - ik heb geen "postmaster" die dat "bounces" (= retour afz. stuurt).
Kan ik wel doen - maar dan moet ik ca. € 116,= gaan dokken:
http://download.cnet.com/Visendo-SMTP-Extender-Plus/3000-2369_4-75689624.html
en dat doe ik dus niet.
Als zichzelf respecterend programmeur schrijf ik dit uiteraard zelf.
Daar ben ik inmiddels een heel eind mee, maar...
de kans is groot dat ik hier wel eens zal verschijnen:
http://sciencetalk.nl/forum/index.php/forum/85-programmeren/
Mijn devies.
Doe liever iets minder - en alleen maar goed;
dan iets meer - en alleen maar fout.
Epiloog.
Greetz,
Doctor Who.