Sylvester schreef:peterA schreef:[Laat de Bosjesmannen een IQ-test opstellen,dan scoren wij 70 en zij 120
Als jij ginder opgroeit haal je ook een lagere score,het heeft dus niets met huidskleur te maken.
Ik neem aan dat ze IQ tests gebruiken, die aansluiten bij etnische achtergrond e.d.
http://www.rlynn.co.uk/ ,
de website van Richard Lynn, Professor Emeritus, University of Ulster
Research Interests: Intelligence, Sex Differences, Race Differences, Eugenics
Deze man -samen met een ander- heeft deze cijfers geproduceerd. Kijk maar eens op zijn website. 'Interessante' onderzoeken, of ik het op alle punten of überhaupt met hem eens ben, weet ik nog niet zo zeker.
Volgens mij komt het grote verschil in de
gemiddelde IQ's (van verschillende volkeren), voor een groot (grootste) deel door nurture en niet nature. Dus door de cultuur, scholing -> training op jonge leeftijd, in de arme landen ontbreekt de scholing voor groot deel.
wasbeer schreef:Er blijft in elk geval selectie bestaan. Of dat op natuurlijke wijze gaat, zal voor de evolutie geen verschil maken.
We leven (sinds korte tijd) in een wereld waarin mensen met een laag IQ gemiddeld meer kinderen krijgen dan slimmere mensen, die vaak eerst een carriere beginnen om vervolgens genoegen te nemen met 1 a 2 kinderen. Dit strookt niet met het idee "ongoing evolution".
Het brein is misschien complexer geworden in de laatste paar duizend jaar, maar dat deze lijn zich nu nog voortzet lijkt me zeer sterk.
Dysgenics, hier heeft die Richard Lynn ook een boek over geschreven.
Richard Lynn: "My book Dysgenics showed that the eugenicists were right in their belief that modern populations have been deteriorating genetically in respect of health, intelligence and the personality trait of conscientiousness. This deterioration began in the second half of the 19th century and has continued up to the present."