Bartjes
Artikelen: 0

LaTeX - doe ik iets fout of is 't een bug?

\( \mbox{c}'^2 . (t'_B - t'_A)^2 \, = \, (x'_B - x'_A)^2 + (y'_B - y'_A)^2 + (z'_B - z'_A)^2 \)

\( \mbox{c}'^2 . \left ( \gamma . (t_B - \frac{\mbox{v} . x_B}{\mbox{c}^2}) - \gamma . (t_A - \frac{\mbox{v} . x_A}{\mbox{c}^2}) \right )^2 \, = \, ( \gamma . (x_B - \mbox{v}.t_B) - \gamma . (x_A - \mbox{v}.t_A) )^2 + (y_B - y_A)^2 + (z_B - z_A)^2 \)

Waarom heeft de tweede formule een priegelformaat?

Edit: dat is vreemd, na plaatsing ziet die er al veel beter uit. :shock:

Beresteyn

Re: LaTeX - doe ik iets fout of is 't een bug?

Wellicht past formule zich zo aan wanneer er minder ruimte aanwezig is, zodat de gehele formule op één rij kan staan?!

Opmerking moderator

Verplaatst naar site- en softwaregerelateerd.
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)
JorisL

http://sciencetalk.nl/forum/uploads/latex/pictures/22563f2d87f725c5427246916866a8ac.png
De afbeelding over de volledige lengte. Dus het lijkt me veilig om te stellen dat dat inderdaad de oorzaak is.
Jan van de Velde
Moderator

\( \mbox{c}'^2 . (t'_B - t'_A)^2 \, = \, (x'_B - x'_A)^2 + (y'_B - y'_A)^2 + (z'_B - z'_A)^2 \)

\( \mbox{c}'^2 . \left ( \gamma . (t_B - \frac{\mbox{v} . x_B}{\mbox{c}^2}) - \gamma . (t_A - \frac{\mbox{v} . x_A}{\mbox{c}^2}) \right )^2 \, = \, ( \gamma . (x_B - \mbox{v}.t_B) - \gamma . (x_A - \mbox{v}.t_A) )^2 + (y_B - y_A)^2 + (z_B - z_A)^2 \)

en dan 
gaan we eens proberen
om dat nog eens te plaatsen
maar nu zo dat de afdruk
helemaal onder de avatar valt

EDIT>>>>>>>>>>>
en dan blijkt dát in elk geval geen verschil te maken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ger

Is een stijling issue. De afbeelding krijgt de class bbc_img mee. In de stylesheet krijgt die als eigenschap

Code: Selecteer alles

max-width: 500px !important;
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Bartjes

Is het dus gewoon zaak formules in te korten?
JorisL

Denk het wel, tenzij multiline equations (eqnarray) tot de mogelijkheid behoren.

\( \begin{eqnarray*}
\mbox{c}'^2 . \left ( \gamma . (t_B - \frac{\mbox{v} . x_B}{\mbox{c}^2}) - \gamma . (t_A - \frac{\mbox{v} . x_A}{\mbox{c}^2}) \right )^2 \, &=& \, ( \gamma . (x_B - \mbox{v}.t_B) - \gamma . (x_A - \mbox{v}.t_A) )^2\notag\\
&+& (y_B - y_A)^2 + (z_B - z_A)^2\notag
\end{eqnarray*}
\)

EDIT:
Dat werkt dus ook niet helemaal. Het komt ander zijds wel al in de buurt.
Mag ik vragen welke plugin er gebruikt wordt? Vooral de html-tags vind ik vreemd.
In physics I trust

\(
\begin{eqnarray*}

\mbox{c}'^2 . \left ( \gamma . (t_B - \frac{\mbox{v} . x_B}{\mbox{c}^2}) - \gamma . (t_A - \frac{\mbox{v} . x_A}{\mbox{c}^2}) \right )^2 \, &=& \, ( \gamma . (x_B - \mbox{v}.t_B) - \gamma . (x_A - \mbox{v}.t_A) )^2\notag\\

&+& (y_B - y_A)^2 + (z_B - z_A)^2\notag

\end{eqnarray*}
\)

Zoiets?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
JorisL

Bijna lijkt me, de nummering is nog niet juist en uitlijning werkt niet.
Het was mijn bedoeling om het plusteken op lijn 2 gelijk te zetten met het =-teken.

Vreemd dat door de extra linebreaks voor en na "\begin{eqnarray*}" de HTML-tags verdwijnen.

Ik zou zeggen dat we vordering maken momenteel.

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”