Hallo,
Ik ben bezig met een, soort van, simulator die de beweging van planeten nabootst dmv gravitatie formules enz. enz.
Maar ik ben gestuit op een probleem.
Ik moet een kracht in een hoek op een bepaald object toepassen. Momenteel doe ik dat op de onderstaande manier, zie einde post. Ik weet alleen niet zeker of dit wel mogelijk is?
Ik zou daarom graag willen weten of dit de correcte manier is en of er nog een betere manier is. (Bijv eentje waarbij je niet hoeft te tekenen en direct uit een formule kan halen?)
Ik zit in de 3e op het VWO en we hebben nog niets over vectoren in hoeken gehad dus dat heb ik moeten opzoeken, vandaar dat ik ook niet weet of dit kan.
De situatie hieronder gaat als volgt:
Er is een object van 1kg (ben ik vergeten aan te geven :/) en die gaat met 10 m/s naar rechts. Ik oefen een kracht van 3 Newton uit op het object in een hoek van 30° voor precies 1 seconde.
Na wat berekeningen te hebben gemaakt kom ik erop uit dat het object ná 1 seconde in een hoek van 6.79° met een snelheid van 12.687 m/s gaat.
Zou iemand dit kunnen bevestigen?
Mijn excuses als ik iets verkeerd heb gedaan in deze post, aangezien ik pas sinds vandaag lid ben.
Dit is absoluut niet voor huiswerk, zoals ik al zei heb ik hier nog niks van op school gehad, en ik zou eventueel nog die 'simulator' kunnen laten zien.
Mvg, Tim van Osch