Drieske schreef: Helemaal niet nodig. Dit is volledig on-topic. Het is namelijk een volledig terechte opmerking dat het <b>niet</b> voldoende is om enkel te eisen dat de teller 0 is. Als dat niet duidelijk is voor TS mag hij dat vragen/aangeven. Dan zal daar wel op ingegaan worden door iemand. Het zou pas bedrieglijk zijn dat niet hier aan te kaarten.
Th.B schreef: Het zal niet de eerste keer zijn dat er een vervolgopmerking wordt gemaakt in hetzelfde topic om de TS een vollediger inzicht te geven in de theorie. Dat is het tegenovergestelde van hinderlijk. Ik sluit me aan bij Drieske. We moeten dingen niet simpeler maken dan ze zijn, en ik kan me best voorstellen dat TS de denkfout maakt dat simpelweg nul stellen van de teller altijd voldoende is om de limiet te laten bestaan.
Opmerking moderator
Roy8888 schreef: Wanneer je geen dubbel nulpunt hebt kun je boven en onder wegstrepen.
Als je er wel een dubbel nulpunt is kun je altijd kijken of je dw breuk zodanig kan omschrijven (bijv door te vermenigvuldigen met andere termen (zolang het volgens de regels is) zodat je de -2 kunt invullen en de noemer niet nul is