Anonymous
Artikelen: 0

Re: koran=wetenschap

Beste Hi,

Voorwaar een verbluffende reeks getallen.

Maar...............ik zie nergens iets over land......................en daar was ik toch echt benieuwd naar.

Gaarne nog enige aanvulling!
Paul Siemons

Hallo,

Na X-aantal vertalingen en herschrijvingen door de eeuwen heen word er volgens mij al eens iets aangepast zowel voor de Bijbel als voor de Koran.

Je kan veel gebeurtenissen linken aan geschriften.

Mvg,

Paul Siemons
Anonymous

Beste Hi,  

Maar...............ik zie nergens iets over land......................en daar was ik toch echt benieuwd naar.  

bedoel je dit
The word "land" appears 13 times in the Qur'an and the word "sea" 32 times, giving a total of 45 references. If we divide that number by that of the number of references to the land we arrive at the figure 28.888888888889%. The number of total references to land and sea, 45, divided by the number of references to the sea in the Qur'an, 32, is 71.111111111111%. Extraordinarily, these figures represent the exact proportions of land and sea on the Earth today.238
Hallo,  

Na X-aantal vertalingen en herschrijvingen door de eeuwen heen word er volgens mij al eens iets aangepast zowel voor de Bijbel als voor de Koran.  

Het was streng verboden om in de Koran iets te veranderen.
DePurpereWolf

Paul Siemons schreef:Hallo,

Mvg,  

Paul Siemons
De Koran mag niet vertaald worden en wordt dus door moslims in zijn originele vorm gelezen. Voor ons ongelovige zijn er gelukkig wel vertalingen.

De bijbel is wel aangepast, en is ook het meest vertaalde boek ter wereld.
Anonymous

Beste Hi,
Quote:  

Hi schreef:

bedoel je dit  

Quote:  

The word "land" appears 13 times in the Qur'an and the word "sea" 32 times, giving a total of 45 references. If we divide that number by that of the number of references to the land we arrive at the figure 28.888888888889%. The number of total references to land and sea, 45, divided by the number of references to the sea in the Qur'an, 32, is 71.111111111111%. Extraordinarily, these figures represent the exact proportions of land and sea on the Earth today.238
Ja dat bedoel ik dus.

Ik ben benieuwd naar de werkelijke aantallen dat het woord land in de Arabiache versie van de Koran voorkomt.

Gaarne dus een aanduiding van de Arabische vorm van het woord en de werkelijke aantallen.

Bij het aanschouwen van de reeks getallen vraag ik mij verder af wat de werkelijke waarde is, als je bedenkt, dat de Koran uit meerdere teksten een samenraapsel is van de meest welgevallige.

Bovendien heeft het daarbij ongeveer 300 jaar geduurd voor de Koran haar definitieve uiterlijk had.

Kun je daar wel statistische rekenmodellen en vervolgens bewijsvoeringen op los laten?

Maar vooral welke werkelijke waarde kan men daar meer aan ontlenen dan aan een statische benadering van willekeurig welk boek?
Anonymous

Hieronder een link, die wat meer zicht op de wetenschappelijke wonderen in de Koran kan werpen.

http://answering-islam.org.uk/Dutch/artike...ewetenschap.htm
Anonymous

Nog een binnen dit onderwerp interessante link:

http://www.e-deville.nl/bijbelenonderwijs/...schapbijdeislam
Anonymous

Zogenaamde wetenschap in de koran is gebakken lucht. Lees hierover de volgende links waar veel van dit soort 'wetenschap' uitgepluist is:

http://answering-islam.org.uk/Science/

http://answering-islam.org.uk/Quran/Numerics/
Anonymous

Geen vermoeden, wel trieste zekerheid. Elke wetenschapper wordt met de dood bedreigd. Luxenberg publiceert niet voor niets onder een pseudoniem.
Integendeel, de Koran zit vol met wetenschap. Ik denk dat je de islamitische landen onderschat op het vlak wetenschap, er zijn islamitische landen die meer ontwikkeld zijn dan sommige Europese landen en zeker op het vlak wetenschap. Dus wetenschap is niet verboden. En trouwens Luxenberg was geen wetenschapper!!!!
Zozo, Luxenberg was geen wetenschapper??? En "was"? Betekent dit dat hij intussen ook geliquideerd werd?

Er is geen greintje wetenschap in de koran te vinden. Sommige zaken komen uit de toendertijd bekende Griekse, Perzische en Hindoeistische kennis, andere zijn gewoon dagdagelijkse observeringen, of gewoon stommiteiten.

De verschillende Arab Human Development Reports tonen duidelijk aan dat er een immense achterstand is in de Arabische wereld, en bij extensie in de ganse islamitische wereld.

Er is slechts één enkele moslimse wetenschapper die een Nobelprijs verdiend heeft. Wat hij te vertellen heeft over de achterstand van de islamitische wereld laat ook niet veel aan de verbeelding over.

In de islamitische wereld is de enige wetenschap die wel aangemoedigd wordt die welke te maken heeft met duizend jaar oude schrifturen. Daar bouwt men geen wetenschap op, en iemand die de koran van buiten kent, van voor naar achter en van achter naar voor (dat soort mensen bestaat echt!) zijn echt geen wetenschappers hoor.
Anonymous

Ik wil graag bewijzen zien dat de Grieken die kennis al hadden, veel succes.
Van iemand die geïnteresseerd is, en tevens de indruk geeft de zaken wetenschappelijk te willen benaderen, mag een kleine inspanning verwacht worden. Ik heb hierboven reeds enkele titels van wetenschappelijke werken aangehaald die het lezen waard zijn.

Om u op weg te zetten, hier een klein stukje uit DRIESSEN (zie hierboven):

Een heel duidelijk praktisch voorbeeld van de verwevenheid van godsdienst en medische wetenschap is het probleem van de epidemische ziekten. Onder de overleveringen van de Profeet is er één die zegt dat er geen adwâ is. Over de betekenis van dit woord is veel getwist, maar veel orthodoxe theologen interpreteerden het als ‘transmissie’ en leidden uit deze traditie af dat er geen ziekten zijn die overgedragen kunnen worden. Dit sluit aan bij het idee van de constante schepping door God, die elke ziekte telkens opnieuw schept; het concept van epidemieën was in die opvatting strijdig met Gods almacht. Vrome moslims meenden dan ook dat het blasfemie was om een stad waar een massale ziekte uitbrak te ontvluchten, omdat God immers zelf bepaalt wie ziek wordt en wie niet. Voor de meeste medici was deze interpretatie echter niet aanvaardbaar. Zij volgden de geschriften van Galenus, die uitvoerige beschrijvingen van epidemieën geeft en als oorzaak het bederf van de lucht noemt: wanneer mensen die lucht inademen worden zij in grote getale ziek. Volgens de medici betekende dit ervaringsfeit dat de desbetreffende traditie van de Profeet allegorisch geïnterpreteerd moest worden; zij verwezen naar een andere profetische traditie die zegt dat men niet naar een land moet gaan waar de pest is uitgebroken, en niet een land moet verlaten waar de pest heerst. In het algemeen trokken de medici zich dan ook niet veel aan van de tegenstand van vrome gelovigen op dit punt.

Waarmee dan ook al direct voor een stuk verklaard wordt waarom aanhangers van de koran zo'n existentiëel probleem hebben met wetenschap.
Farshad

Als ik ook een boek schrijf met hele vage zinnen, dan kun je het over 1000 jaar als wetenschappelijk beschouwen omdat het toch zo vaag was dat je het naar alle kanten kunt interpreteren.

Waarom heeft Allah een boek nodig om zijn wetenschap aan ons door te geven? Waarom komt zij niet gewoon op Al-Jazeerah om even een speech te houden en zijn bestaan aan ons bekend te maken.

Tegenwoordig zijn er wel modernere communicatiemethodes!
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!
Anonymous

hi schreef:
Een van die grappige beelden die in de koran te vinden zijn is dat God eerst de beenderen van de mens schiep en dat hij die dan met vlees bekleedde.  

Dit komt eigenaardig voor, omdat volkeren van die tijd toch zeer vertrouwd moeten geweest zijn met foetussen van schapen, geiten, kamelen en zelfs van mensen, zodat men moet gemerkt hebben dat het beenderstelsel er niet eerst was voor het vlees.  

Dat ze niet vertrouwd waren met de opbouw van een embryo kan men hen niet kwalijk nemen: het zou nog even duren eer de christelijke wetenschappers de microscoop ontwikkelden. Intussen staan we dus een heel stuk verder en weten we hoe een embryo wordt opgebouwd:
Embryologie is de tak van wetenschap die de ontwikkeling van het embryo in de baarmoeder bestudeert. Tot voor kort namen embryologen aan dat de beenderen en spieren zich tegelijkertijd in het embryo ontwikkelden. Maar hoog ontwikkeld microscopisch onderzoek, tengevolge van nieuwe technologische ontwikkelingen, heeft laten zien dat de openbaring van de Koran woord voor woord klopt.

Deze observaties, op microscopisch niveau, laten zien dat de ontwikkelingen

in de baarmoeder precies zo plaatsvinden als in de verzen beschreven staat. Eerst verbeent het kraakbeenweefsel van het embryo. Dan komen spiercellen, geselecteerd uit het weefsel rondom de botten bijeen en omwikkelen de beenderen.

Om dit te kunnen bevestigen hadden zij een hoog ontwikkeld microscoop nodig maar ik denk niet dat de microscoop 1300 jaar geleden ook bestond, of hadden de Grieken dat al uitgevonden? :shock:
Oei, ik ben nu echt wel onder de indruk van die grote letters! Ik vermoed dat die teksten van een of andere islamitische roeper komt die absoluut iedereen willen overdonderen met een boel nonsens.

Het is niet omdat men zegt dat de Grieken nog geen microscoop hadden dat men ook op de rest gelijk zou hebben. Dat zijn domme redeneringen.

Zie wat ik hierboven heb neergezet over het embryo. Op dat ogenblik is er nog geen kraakbeen.

Als er eerst de beenderen zouden zijn, en dat dan Allah er het vlees rond zou gelegd hebben, dan is dat enkel en alleen gebaseerd op dagelijkse observering. De bedoeien kon zich moeilijk voorstellen dat er eerst een klomp vlees zou geweest zijn en dat Allah er dan al die beenderen had ingestopt.
Anonymous

Nog maar een belangrijke link om wat meer in de denkwereld en de gevolgen van de Islam in Nederland te kunnen inleven:
Dus volgens jouw heeft islam slechte gevolgen voor Nederland, dit is niet netjes van jouw. Gewoon omdat we anders denken zijn wij dus de slechteriken. Dit is niet de eerste keer dat Nederland een hekel heeft aan moslims, kijk maar terug in de geschiedenis.
Het is niet omdat men weet dat de islamitische denkwereld nefast is voor de ontwikkeling van de mensheid, en dus ook van Nederland, dat men een hekel zou hebben aan de moslims. Moslims zijn mensen, en die kunnen echt wel sympathiek zijn.

Aanbevolen literatuur: de colums van Hafid Bouazza.
Anonymous

Maar wat er wel staat is dat het de leiders beter uit kwam. En wat kwam die leiders beter uit? Dat zij de teksten zo konden manipuleren dat hun roofstrategie -- ghazwah, jizyah, ... -- beter kon functioneren.
Beste Gast we hebben het over de wonderen in de Koran maar niet wat er nu in het Midden-Oosten aan het gebeuren is. Elk wetenchapper wil bewijzen zien, nu wil ik zelf bewijzen zien dat de teksten in de Koran gemanipuleerd zijn. Een artiekeltje op internet zoeken waar iemand zijn mening vertelt is niet zo indrukwekkend, ik wil echte bewijzen. Zo denken wetenschappers toch, of niet?

Op de rest wordt ook nog geantwoord.
peterA

Maar die staan duidelijk in de Koran geschreven :shock: Zelfs een kind ziet die verbanden. Dus moet de Koran ook een heilige boek zijn.

Dat ik daar niet eerder op ben gekomen...gewoon geniaaaaaaaaaaaal
huh?

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”