@ Michel Uphoff
Mooie bijdragen! Afsplitsen is ook niet echt nodig. We kunnen gewoon een nieuw topic beginnen over de wetenschapshistorische achtergronden van het conflict tussen het geocentrische en heliocentrische wereldbeeld.
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Dat is gegoochel met woorden want door het geocentrische systeem te accepteren vond de kerk dus dat de Aarde het middelpunt was/moest zijn.mathfreak schreef: Nee, er werd door de Kerk alleen gesteld dat de mens het middelpunt van de schepping vormt. Op grond van dit argument wenste de Kerk daarom alleen het door Ptolemaios (Ptolemeus) opgestelde geocentrische systeem als het enig juiste te accepteren.
Eduard2 schreef: Als je de maatschappij bekijkt op samenstelling is slechts enkele procenten bezig met (deel-)wetenschap.
Professor Puntje schreef: Hier een recent linkje:
http://www.phillyvoice.com/folks-flat-earth-rocket-man-finally-launched-near-space/
Not everybody in this realm of the world was excited about the news, though.
"They accomplished their goal to make flat-earthers looks crazy. It was a masonic s*** show and NASA was involved," said YouTuber Flat Earth Reset, who has written off much of the Infinite Plane Society as con men. "The deal was that there was supposed to be a camera in the cockpit facing Mike, but all we get is heavily edited video.
"After lots of lies and over six months and over a dozen cancellations, most flat-earthers did not care about it as they lost interest long ago. The majority of flat earthers never supported Mike and IPS."
At primary issue: Flat Earth Reset's claim that NASA was involved in the launch, as he considers the agency to be "the root of all evil." He shared a video that he made after the launch as well.
In unrelated news, recent polling data showed that nearly one-third of millennials question whether the world is actually round. So, the future has that going for it.
Benm schreef:Het heeft een enorm koek-koek gehalte, maar dat maakt het ook wel interessant: hoe ver kun je gaan om een compleet onhaalbaar concept te blijven verdedigen met nieuwe theorien en dergelijke? Zo te zien behoorlijk ver!
Als je bedenkt dat een ouder hun kind werkelijk alles wijs kan maken. En sommige (-vele) denkbeelden hebben een verslavend karakter. Ik weet nog hoe kwaad ik werd toen mijn ouders over st. Nicolaas vertelden. Ik wilde dit idee niet kwijt. Ik ben tenslotte mens. Mijn beleving van dit feest was vanaf toen danig verstoord. Ik voel dit nog steeds. En dan nog het 'groeps-effekt'. Als jij in een groep zit met je collega's en anderen die allemaal driftig overtuigd doen, zij het met nonsens, dan blijkt dat de outcast zijn mening gaat aanpassen aan die groep.Denk aan de politieke overtuigingen.Benm schreef: Het heeft een enorm koek-koek gehalte, maar dat maakt het ook wel interessant: hoe ver kun je gaan om een compleet onhaalbaar concept te blijven verdedigen met nieuwe theorien en dergelijke? Zo te zien behoorlijk ver!