Miels
Beheer
Artikelen: 6

Re: Spel- En Taalfouten

Beschrijving is veranderd, al heb ik gekozen voor optie C)
Met praktische problemen kun je beter terecht op een forum waar meer kundigen rondlopen. Dit forum linkt daarom door naar gathering.tweakers.net
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Klintersaas
Artikelen: 0
Social:

Sorry voor het muggenziften, maar "kundigen" is geen correct Nederlands woord. Ik stel "deskundigen" voor.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Miels
Beheer

Sorry voor het muggenziften, maar "kundigen" is geen correct Nederlands woord. Ik stel "deskundigen" voor.
Excuses niet nodig hoor pi.gif Hoewel we denk dat we in discussie zouden kunnen gaan over de correctheid lijkt "deskundigen" mij in ieder geval mooier. Ik heb het aangepast
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Klintersaas
Social:

In de Regels staan enkele foutjes:

In de inleiding:
Iedereen die iets schrijft wordt verondersteld van deze regels op de hoogte te zijn, dus lees ze aub een keer door.
Ook dit is weer verschrikkelijk gemuggenzift, maar "aub" wordt correct als "a.u.b." geschreven. Zie hier voor de verantwoording. Dit foutje komt ook elders op het forum in "officiële" teksten voor.

Zo worden mogelijk kwetsende of beledigende uitspraken niet getolereerd, evenals commerciele posts.
commerciële

In de quote uit "strenger ingrijpen" onder de regel "de wetenschappelijke methode":
De geopperde theorieen dienen dus te voldoen aan de gestelde regels van de wetenschap.
theorieën

Onder de subtitel "Niet toegestaan zijn...":
Illegale uitingen of verzoeken hierom (Bijvoorbeeld hoe je films moet downloaden. lees meer)
Dit is geen taalfout, maar zoals jullie zien werkt deze link niet.

Onder de subtitel "Copyright":
Volgens de auteurswet is het niet toegestaan (delen van) een website te kopieeren zonder bronvermelding.
kopiëren

Onder de subtitel "Enquêtes":
Enquetes

Het is toegestaan om enquetes voor eigen onderzoek te plaatsen...
enquêtes

Onder de subsubtitel "Inschrijven" onder de subtitel "Gebruikersaccounts":
Om berichten te lezen is niet noodzakelijk om je als gebruiker in te schrijven.
Om berichten te lezen is het niet noodzakelijk om je als gebruiker in te schrijven.

Dat heeft ook als voordeel dat je automatisch op de hoogte worden gebracht als iemand op een post van je heeft gereageerd.
wordt

Onder de subtitel "Disclaimer":
Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georiënteerde berichten plaatst.
seksueel

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Erik Leppen

Klintersaas schreef:Onder de subtitel "Disclaimer":

Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georiënteerde berichten plaatst.
seksueel

seksueel georiënteerde

Deze veranderingen worden zichtbaar als het profiel wordt geüpdatet

Deze verandering wordt zichtbaar bij de volgende update van het profiel (deze tekst ook voor de andere gevallen)
Wat is er mis met het eerste? Ik vind het eerste eerlijk gezegd zelfs beter.
Miels
Beheer

Erik Leppen schreef:
Deze veranderingen worden zichtbaar als het profiel wordt geüpdatet

Deze verandering wordt zichtbaar bij de volgende update van het profiel
Wat is er mis met het eerste? Ik vind het eerste eerlijk gezegd zelfs beter.
"wordt geupdatet" is sowieso niet goed, de laatste t moet vervallen. Verder heb ik iets tegen het op die manier "vernederlandsen" van engelse woorden (al weet ik niet hoe dat officieel zit). Zo vind ik "ik heb gecomputerd" ook niet klinken (heeft iets kinderachtigs).

Ook is het een beschrijving die steeds bij 1 instelling wordt genoemd, waarbij het dus slaat op een enkelvoudige verandering.
Phys

Miels schreef:Wat is er mis met het eerste? Ik vind het eerste eerlijk gezegd zelfs beter.

"wordt geupdatet" is sowieso niet goed, de laatste t moet vervallen.
Hoe kom je daar bij? die t hoort daar. Er moet echter wel een trema op de u.

klik

En ook in ons taalforum klik
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Miels
Beheer

Hoe kom je daar bij? die t hoort daar. Er moet echter wel een trema op de u.
Trema ben ik het uiteraard mee eens (was ik al, maar bij kopiëren gaat die verloren).

Bedankt voor de links, het is duidelijk dat die t er hoort. Ik dacht dat dat fout was ivm de uitspraak, maar ik zie dat mijn mening al is verwoord in het betreffende draadje (ik schaar mij achter de mensen die "gadver" zeggen).

Hoe dan ook: die vervelende constructie vermijden vind ik - onder andere daarom - beter/mooier.
TD

Het is inderdaad nogal een gedrocht, maar als we het gebruiken, moet het juist zijn - vind ik.

We kunnen niet onze voorkeur en appreciatie laten mee spelen in spelling (sowieso subjectief).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Miels
Beheer

TD schreef:Het is inderdaad nogal een gedrocht, maar als we het gebruiken, moet het juist zijn - vind ik.

We kunnen niet onze voorkeur en appreciatie laten mee spelen in spelling (sowieso subjectief).
Klopt, maar zoals je hierboven kan lezen heb ik al gekozen voor een constructie waarbij de lelijke vorm wordt vermeden.
TD

Ja, wat een prima oplossing is. Het was ook meer een algemene opmerking eigenlijk, sloot hierbij aan.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Klintersaas
Social:

Opnieuw over de Regels. Bij het linken is er blijkbaar iets foutgelopen. Vanaf de subtitel "Copyright" tot de subtitel "Geen e-mailadressen achterlaten" loopt één lange link. Volgens mij zijn hier twee linken samengesmolten.

Symone

Ik weet niet of ik hier goed zit met m'n opmerking (ben nieuw hier), maar in de abonnementsmail staat het volgende:

Er wordt maar 1 e-mail per dag verstuurd omdat anders je mailbox overstroomd met

onze e-mail.

moet overstroomt zijn...
Revelation

Opmerkelijk, deze had ik op mijn harde schijf al aangepast. Zeker vergeten te uploaden. Bedankt voor de herinnering pi.gif

Opnieuw over de Regels. Bij het linken is er blijkbaar iets foutgelopen. Vanaf de subtitel "Copyright" tot de subtitel "Geen e-mailadressen achterlaten" loopt één lange link. Volgens mij zijn hier twee linken samengesmolten.

Dit is mijn fout. Op de een of andere manier werd de lay-out niet onthouden en daardoor is veel fout gegaan.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde
Jan van de Velde
Moderator

Tijdens registratieprocedure:

Beveiligingscode bevestiging

Bevestig beveiliging code

Vul de 6 tekens in de afbeelding van hiernaast in.

Als je het niet kan lezen, klik dan op het plaatje om een nieuwe te genereren

voorstel:

Beveiligingscode bevestiging

Bevestig de beveiligingscode.

Vul hier de 6 tekens van de afbeelding hiernaast in.

Als je het niet kan lezen, klik dan op het plaatje om een nieuw te genereren
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”