Hitparade team Wetenschapsforum week 5
Om de leden van Boincend wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. De winnaars worden geprezen, de verliezers belachelijk gemaakt.
Een beetje competitie in naam der Wetenschap mag best.
Team vooruitgang
Wouw, weer veel gebeurd sinds de laatste update. Het wetenschapsforum team heeft de magische 10.000 grens doorboort, 4 getallen is makkelijker overschrijven dan 5, huppa:
9676.
Iedereen een zoen (behalve de mannen) want we hebben weer goed doorgewerkt.
De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien. Het lijkt wel of ze steeds sneller en sneller gaan. Een goede groeier is QMC (Quantum Monte Carlo) en er zijn een paar nieuwe bijgekomen: Leiden Classical, POEM@home en World Community Grid.
- usergraph_wk5 905 keer bekeken
Legenda:
- Blauw: Seti@home
- Oranje: Einstein@home
- Roze: Rosetta@home
- Groen: Climateprediction.net
- Wit: Spinhenge@home
- Beige: ABC@home
- Geel: Proteins@home
- Lichtgroen: Quantum Monte Carlo at Home
- Donkeroranje: LHC@home
- Donkerbruin: Leiden Classical
- Geel: POEM@home
- Huidskleur: World Community Grid
Dat zijn dus 12 projecten waarin wetenschapsforum mee helpt (13 als je Folding mee telt, maar daar hebben we het hier niet over.)
We hebben
185,662.56 punten nu, we komen dus bijna bij een nieuwe mijlpaal: 250k. Ik denk dat we dat maar de blikken mijlpaan noemen. Op naar het blik.
Vorige week hadden we ook veel nieuwe leden:
Miels, jhnbk en Korot
Gijs van der Bent zijn we nog steeds kwijt, hij heeft zich denk ik bij een andere groep gevoegd. De verader!
De leden zijn als volgt: 23 leden: 1 schizofreen (grapje) 10 Belgen, 9 Nederlanders, 1 Ier, en 2 internationale.
Hiervan zijn er dus maar 14 actief. We hebben nu wel een probleem, omdat dit meer een Belgisch team aan het worden is dan een Nederlands team. Ik hou het nog even op Nederlands omdat ik weet dat die Ier eigenlijk een Nederlander is. Maar nog een Belg erbij, oe, oe, oe, spannend, spannend, spannend.
Plaats in Nederland:
82 We kunnen in de top 50 komen.
Plaats in Belgie (officieus):
35
De volgende grafiek laat zien hoe de actieve leden onderling presteren.
- usergraphmwk5 900 keer bekeken
Tja, wat het eerste opvalt is natuurlijk de piek van Rayk, hij is zo mooi, je kan hem op een kerstboom zetten. Ik denk zo te zien dat Rayk en Redmess zo'n beetje aan elkaar gewaagd zijn, je weet het echter nooit of er iemand nog wat achter de hand houd. Mendelevium heeft duidelijk zijn pc weer aangezet. De rest blijft een beetje tussen de 100 en de 200 aanzitten, de toekomst zal zeggen wat de nieuwe zoals Korot
2, Miels en Jhnbk in hun mars hebben
Wat begint met een B, eindigd met OINC, en is heel gaaf?
[url=javascript: void(0);]Verborgen inhoud[/url]<dd style="display: none;border:solid 1px;border-color:#C1CEF3;background-color:#E0E5F5;margin:3px">(BOINC)</dd>
Link naar stats:
http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl
en
http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929
[/quote]