RaYK
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

hm, mijn puntjes zijn al wat gestegen

einstein: 2367 waarvan er een paar nog in pending staan

QMC: 2591 punten

tga nog goe vooruit :D
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
Korot

Ik heb ondertussen Boinc ook al op onze 2de computer geïnstaleerd, deze is dual-core. Ik denk dat ik nog al snel wat puntjes binnen ga halen. Ondertussen heeft de 1ste kist al 3 ABC'tjes verstuurd.
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
Ruben01

Ik heb ondertussen Boinc ook al op onze 2de computer geïnstaleerd, deze is dual-core. Ik denk dat ik nog al snel wat puntjes binnen ga halen. Ondertussen heeft de 1ste kist al 3 ABC'tjes verstuurd.
Tof !!

We zien je wel verschijnen in de statistieken :D .
DePurpereWolf

Waarom dual en quad cores het zo goed doen: De puntentelling van Boinc is 'eerlijk' dat wil zeggen, ze geven niet punten gelijk aan hoe snel de processor is, hoe snel de werkeenheid word ingeleverd, maar aan hoe lang de pc erover doet. Daarom krijgt een pc met een 1.6GHz pentium4 processor niet de helft zoveel punten als een 3.2GHz.

Met deze instelling word geprobeert om werkeenheden niet te 'moeilijk' te maken, en word geprobeert iedereen aan het boincen te krijgen, en niet alleen de hardcore modders.

De software kan echter niet zien of je een of twee cores hebt. Voor hem ziet er dat uit als 2 computers. Daarom is een dual-core op 1.6GHz sneller als een single-core op 3.2GHz. De nieuwe meerdere core processors gooien dus een beetje roet in de 'eerlijke' distributie van punten.

(zo simpel als dat ik het hierboven heb gezet is het niet)

Hier meer info: http://boinc.berkeley.edu/trac/wiki/CreditSystem
Ruben01

Waarom dual en quad cores het zo goed doen:
Interessant om weten. Gelukkig hebben we een aantal multiple cores zodat we kunnen blijven meedoen in de Nederlandse en ook wel wereldwijde top.
RaYK

jup, je hebt wel gelijk maar ik verwacht dan ook dat multiple cores meer en meer gaan opkomen, kijk maar naar het aantal dualcores.. de teams met voornamelijk singles cores zijn daar dan natuurlijk wel de dupe van..
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)
DePurpereWolf

Tja 'dupe' het kan dus ook dat ze hun benchmark aan gaan passen voor multiple cores
Ruben01

@DPW, als Snelle Herhaling in de statistieken is opgenomen zouden we met ons team 23 leden tellen, misschien kun jij dan nog eens die 15 veranderen in de beginpost van dit topic. Je moet niet elke keer er iemand bijkomt dat aanpassen maar nu lijkt het mij toch wel de moment om die 15 te veranderen :D .
DePurpereWolf

Misschien moet ik er alvast 25 van maken?

Allee, ik verander het wel even, moet ook eigenlijk de hele lijst van projecten vernieuwen.
RaYK

Hey DPW,

wat ik me daarpas afvroeg en ik denk dat Miels er ook al eens iets over gezegt heeft, maar wat denk je van het idee om een site te maken die alleen over het team van het wetenschapsforum gaat, ik weet dat dit forum al meer dan genoeg is maar ik denk dat het bijvoorbeeld gemakkelijker zou zijn om iemand die er niets van afweet om een goed overzicht te krijgen van de volgende vragen
  1. Wat is boinc?
  2. Hoe werkt het?
  3. Hoeveel leden telt het team al?
  4. Aan welke projecten doet het team mee?
  5. ...
ik spreek hier niet over een vervanging van het forum want al bij al draait het net om het forum, gewoon een pagina waar alle info opstaat bij mekaar ipv verdeeld over 5 topic's waar men dan nog eens moet beginnen zoeken over verschillende pagina's om je informatie te vinden.

het is maar een gedacht :D

Rayk

Ruben01

Een site is niet echt nodig denk ik.

We hebben eerder iets in gedachten zoals de FAQ van folding. Die FAQ zouden we dan kunnen plaatsen i.p.v. dit topic.

DePurpereWolf en ikzelf hebben al een klein stukje geschreven van die FAQ i.v.m. de installatie en het toevoegen van het wetenschapsforum team. Deze is nog niet zichtbaar voor de gewonen gebruikers omdat hij nog niet klaar is. Het is al een tijdje geleden omdat er vaak een tijdsgebrek is voor daar aan verder te werken.

Zoals we nu aan het groeien zijn zou het natuurlijk wel handig zijn om een FAQ te hebben, zo moet niet alles 10 keer opnieuw uitgelegd worden en staat alles netjes in 1 topic. Speciale problemen kunnen dan nog appart behandeld worden maar de standaard zaken zouden dan sneller opgelost zijn.

We hebben ook toestemming gehad van de schrijvers van de FAQ van Folding om stukken te gebruiken uit hun werk die voor beide D.C. projecten overeen komen.
RaYK

ah owkay dan

RaYK

zo te zien staan we al op positie 87.. :D tgaat goed vooruit

DePurpereWolf

Hitparade team Wetenschapsforum week 5

Om de leden van Boincend wetenschapsforum enthousiast te houden word er om de zoveel tijd een hitparade samengesteld. De winnaars worden geprezen, de verliezers belachelijk gemaakt. :D Een beetje competitie in naam der Wetenschap mag best.

Team vooruitgang

Wouw, weer veel gebeurd sinds de laatste update. Het wetenschapsforum team heeft de magische 10.000 grens doorboort, 4 getallen is makkelijker overschrijven dan 5, huppa: 9676.

Iedereen een zoen (behalve de mannen) want we hebben weer goed doorgewerkt.

De vooruitgang is in de volgende grafiek te zien. Het lijkt wel of ze steeds sneller en sneller gaan. Een goede groeier is QMC (Quantum Monte Carlo) en er zijn een paar nieuwe bijgekomen: Leiden Classical, POEM@home en World Community Grid.
usergraph_wk5
usergraph_wk5 905 keer bekeken
Legenda:
  • Blauw: Seti@home
  • Oranje: Einstein@home
  • Roze: Rosetta@home
  • Groen: Climateprediction.net
  • Wit: Spinhenge@home
  • Beige: ABC@home
  • Geel: Proteins@home
  • Lichtgroen: Quantum Monte Carlo at Home
  • Donkeroranje: LHC@home
  • Donkerbruin: Leiden Classical
  • Geel: POEM@home
  • Huidskleur: World Community Grid
Dat zijn dus 12 projecten waarin wetenschapsforum mee helpt (13 als je Folding mee telt, maar daar hebben we het hier niet over.)

We hebben 185,662.56 punten nu, we komen dus bijna bij een nieuwe mijlpaal: 250k. Ik denk dat we dat maar de blikken mijlpaan noemen. Op naar het blik.

Vorige week hadden we ook veel nieuwe leden: Miels, jhnbk en Korot

Gijs van der Bent zijn we nog steeds kwijt, hij heeft zich denk ik bij een andere groep gevoegd. De verader!

De leden zijn als volgt: 23 leden: 1 schizofreen (grapje) 10 Belgen, 9 Nederlanders, 1 Ier, en 2 internationale.

Hiervan zijn er dus maar 14 actief. We hebben nu wel een probleem, omdat dit meer een Belgisch team aan het worden is dan een Nederlands team. Ik hou het nog even op Nederlands omdat ik weet dat die Ier eigenlijk een Nederlander is. Maar nog een Belg erbij, oe, oe, oe, spannend, spannend, spannend. :D

Plaats in Nederland: 82 We kunnen in de top 50 komen.

Plaats in Belgie (officieus): 35

De volgende grafiek laat zien hoe de actieve leden onderling presteren.
usergraphmwk5
usergraphmwk5 900 keer bekeken
Tja, wat het eerste opvalt is natuurlijk de piek van Rayk, hij is zo mooi, je kan hem op een kerstboom zetten. Ik denk zo te zien dat Rayk en Redmess zo'n beetje aan elkaar gewaagd zijn, je weet het echter nooit of er iemand nog wat achter de hand houd. Mendelevium heeft duidelijk zijn pc weer aangezet. De rest blijft een beetje tussen de 100 en de 200 aanzitten, de toekomst zal zeggen wat de nieuwe zoals Korot2, Miels en Jhnbk in hun mars hebben

Wat begint met een B, eindigd met OINC, en is heel gaaf?

[url=javascript: void(0);]Verborgen inhoud[/url]<dd style="display: none;border:solid 1px;border-color:#C1CEF3;background-color:#E0E5F5;margin:3px">(BOINC)</dd>

Link naar stats: http://www.allprojectstats.com/showteam.ph...&setlang=nl

en http://nl.boincstats.com/stats/boinc_team_...o&id=162929

[/quote]
RaYK

zijn er niet meer mensen toegekomen deze week?

ahja en mijn gemiddelde ligt bij de boinc stats ondertussen al boven de 1000, wacht maar dit tot dit weekend :D

Terug naar “IT en informatica”