Arjant2
Artikelen: 0

Re: [Boinc] challenge

Het gaat hier om de challenge.

Deze heeft een eigen puntentelling.

Voor elke challenge krijg je punten en in het algemeen klassement halen we daarmee DPC in:

http://www.primegrid.com/challenge/challenge.php

Hij is alleen nog niet bijgewerkt, maar zelf wel te berekenen, de te behalen punten staan onder het klassement.

@DAR: het is jammer dat de volgende zo kort is. Aangezien deze ook weer om 8 uur savonds afloopt mis ik weer een paar uur. Ik moet rond half 6 dan toch alles verzenden, om nou tot 8 uur op mijn werk te gaan zitten alleen voor de challenge is ook weer zoiets ](*,)

Overigens snap ik het niet goed, Boinc upload wel de afgewerkte WU maar je moet toch handmatig bijwerken? hoe zit dat?
Quantum Human

De BOINC client werkt wel degelijk bij wanneer hij zelfstandig contact opneemt met de servers van de projecten om bestanden te down- of uploaden. Het handmatig bijwerken dient er alleen voor wanneer je dat nodig vindt, bijvoorbeeld als je je instellingen in je account op de projectsites hebt veranderd en de wijzigingen meteen wil doorvoeren. Een grote hoeveelheid voltooide opdrachten die klaar staan om gerapporteerd te worden kan ook een reden zijn om handmatig bij te werken. Je versnelt het proces, meer niet.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Dar

Overigens snap ik het niet goed, Boinc upload wel de afgewerkte WU maar je moet toch handmatig bijwerken? hoe zit dat?
Om eerlijk te zijn snap ik dat ook niet. Als hij de data upload. Dan kan hij hem toch ook meteen bijwerken. Ik vind het ook dubbelop.

Wat je kan doen (als je je pc op je werk 's nachts aan laat staan). Is dat je Boinc instelt dat hij alleen Netwerkverbinding heeft op basis van voorkeuren. Zit onder Prestaties.

En dan bij Geavanceerd -> Lokale Voorkeuren, op tabblad Netwerkgebruik instellen dat hij alleen vanaf 5 voor 8 's avonds tot laat, verbinding mag maken. Tegen die tijd zal je pc een tekort hebben aan werk. Als hij nieuw werk gaat ophalen, dan werkt hij de afgeronde WU's bij. En lever je ze dus allemaal in.

Ik heb dit zelf nog nooit gebruikt. Maar het zou moeten werken.
Arjant2

Ik zal inderdaad eens uitproberen.

Zeker omdat de challenges vaak tot 8 uur savonds duren is het van belang dat er dus voor 8 uur wordt bijgewerkt en met pc's op mijn werk is dat dus een probleem.
Arjant2

Woensdag is het weer zover.

Een challenge van 1 dag.

http://www.primegrid.com/forum_thread.php?...wrap=true#27922

Dit keer is het de Sophie Germain Prime Search (LLR).

We beginnen dus de woensdag 17 november om 19.00 NL tijd.

Ik ben er in ieder geval bij met in ieder geval 3 pc's en ik hoop nog 1 of 2 meer.

In de voorbereiding was ik alvast wat van deze SGS WU's aan het uitproberen en tada:

Dear Primefinder,

Congratulations! Our records indicate that a computer registered by you has

found a unique prime number. This computer is running BOINC, is attached to

the PrimeGrid project, and is assigned to the Sophie Germain Prime Search. What makes

this prime unique is that it's large enough to enter the Top 5000 List in Chris Caldwell's

The Largest Known Primes Database.

Since you have auto-reporting selected, the following prime was submitted on your

behalf:

Added 96178 : 9266608518825*2^666666-1 (200700 digits)

If you have any questions or concerns, please contact me and we will surely resolve any

problem.

Once again, congratulations on your find. Thank you for participating in PrimeGrid.

John Blazek of PrimeGrid
FlorianK

Het project staat alvast goed ingesteld.

Nu zorgen dat ik precies woensdag, 17 november 2010 om 19:00 uur het project aan het werk kan zetten.
dus.
Arjant2

over 24 uur is het weer zover.

Zijn er nog meer mensen die mee willen doen?

De SGS WU's zijn relatief klein en niet zo zwaar voor je systeem.

Quadcores moeten het hier dan ook prima opdoen met alle cores ingeschakeld.

Ik verwacht dan ook dat FlorianK erg hard zal gaan!
Dar

Ik ben er ook bij! Alleen zal ik wel de eerste paar uurtjes missen.
Arjant2

Top!

Dat is 3 ;-)
sillyconmarc
Lorentziaan

Als jullie me op weg helpen dan wil ik ook wel meedoen... Wat moet ik installeren, hoe activeren,...
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Arjant2

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?s...t=0&start=0

Hier staat in de eerste post wat je moet doen.

Meld je vervolgens aan bij het Primegrid project.

Als je je hebt aangemeld, ga je naar je Account op de Primegrid website en dan naar je voorkeuren, daar vink je alle projecten uit, behalve de Sophie Germain Prime Search (LLR).
sillyconmarc
Lorentziaan

;)

Warning: mysql_pconnect() [function.mysql-pconnect]: Host 'www.primegrid.com' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts' in /home/boinc/proj/html/inc/db.inc on line 39

Unable to connect to database - please try again later Error: 1129Host 'www.primegrid.com' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts'

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

FlorianK

Waar en wanneer krijg je deze melding? Waar heb je op geklikt voordat je dit zag en wat is er al wel gelukt?
dus.
Arjant2

De primegrid server lag er uit vanmorgen. Net gechecked en hij doet het weer, dus je kan je nu gewoon registreren bij het project.
sillyconmarc
Lorentziaan

Bedankt!!

Up and running... op 6 cores...

Terug naar “IT en informatica”