Moderators: jkien, Michel Uphoff
Het idee van snaren is niet dat ze opgebouwd zijn uit weer iets anders. Juist omgekeerd, doordat een string trilt met een bepaalde frequentie, ervaren wij het als materie. Of als bosonen (krachtoverbrengende deeltjes).XraY schreef:Strings, tot zover is men nu, maar strings zijn ook weer opgebouwd uit
non-materies.
Misschien gebruik ik wel het verkeerde woord, maar de energie die ik bedoel is de drager van alles.
Ik denk dat er gewoon bedoeld wordt, dat de rand van het universum met lichtsnelheid van ons af raast, en dat licht van de rand of van achter de rand ons niet bereikt.Dat het heelal sinds de big bang uitbreidt, vind ik ook logisch, maar wat er daarbuiten is weet ik niet, hawking sprak dat aan de uiteinden van het heelal de zogenaamde 'dark matter' is het zwarte gedeelte dat we zien (vind ik wel raar) en wat er daarbuiten is kunnen we ons niet voorstellen, mss is ons heelal maar een atoompje in een veel grotere wereld, wie zal het zeggen
Nee dus! (zie onderaan, en vervang "trein" door "vliegtuig" indien gewenst )je kunt wel 2 keer zo snel gaan als het light: bijv. je hebt een vliegtuig die (theoretich gezien) de snelheid van het licht behaald en je zet daarin een miniatuur vliegtuigje die ook die zelfde snelheid behaald en je gaat vliegen met het grote vliegtuig en je laat dat kleine vliegtuigje in het grote vliegtuig ook opstijgen en ze gaan allebij met de snelheid van het licht dan zou dat miniatuur vliegtuigje dus heel even 2 keer zo snel gaan dan het licht!
maar het kan wel toch?Nee dus! (zie onderaan, en vervang "trein" door "vliegtuig" indien gewenst )roderick van kemenade schreef:je kunt wel 2 keer zo snel gaan als het light: bijv. je hebt een vliegtuig die (theoretich gezien) de snelheid van het licht behaald en je zet daarin een miniatuur vliegtuigje die ook die zelfde snelheid behaald en je gaat vliegen met het grote vliegtuig en je laat dat kleine vliegtuigje in het grote vliegtuig ook opstijgen en ze gaan allebij met de snelheid van het licht dan zou dat miniatuur vliegtuigje dus heel even 2 keer zo snel gaan dan het licht!
Nee, het kan niet.maar het kan wel toch?