mensen die denken dat er iets niet klopt aan dingen waar de andere serieus energie en tijd in heeft getopt geven dan meestal aan wat er volgens hen niet klopt en waarom. anders heeft discussieren daarover weinig zin en kom je niet verder.
mensen die denken dat er iets niet klopt aan dingen waar de andere serieus energie en tijd in heeft getopt geven dan meestal aan wat er volgens hen niet klopt en waarom. anders heeft discussieren daarover weinig zin en kom je niet verder.
Dat is dan weer een vermoeden zonder onderbouwing. ik zeg het maar even. wat 'zelf meeschommelen' in dit verband betekent is volkomen onduidelijk. het kan betekenen dat je zelf de uitwijking van de schommel kunt beinvloeden of het kan betekenen dat je meeschommelt met wat de aandrijving jou opdrukt.
Ik schreef dat ik geen expert ben op dit gebied, niet dat ik er niets van weet.
Ik heb het verhaal gelezen. Daar heb ik geen commentaar of kritiek op. Maar de veronderstelling dat een hydraulische aandrijving altijd een positie oplegt in plaats van een kracht uit te oefen klopt niet.
Hoe wil je zelf kunnen schommelen als de hydraulische aandrijving de positie fixeert?
Ik heb toch wel minimaal een uurtje lopen zoeken. Daaruit blijkt denk ik wel dat zoeken niet mijn sterkste kant is. wel leuk om te weten: welke zoekterm had je gebruikt?CoenCo schreef: ↑ma 02 sep 2024, 11:58 Soms moet je gewoon even zoeken ipv filosoferen
https://www.at5.nl/artikelen/193117/waa ... n-gebleven
kun jij een voorbeeld geven van een praktische applicatie waarbij zo'n cylinder een kracht geeft onafhankelijk van de positie? en hoe dat dan gerealiseerd is, want daar heben we het dan over.
Dat kan dus niet als je met 'zelf schommelen' bedoelt dat je de amplitude van de schommel kunt beinvloeden zoals je op een normale schommel doet.
zoals ik al eerder aangaf kan het wel, maar via een feedback loop die de kracht meet en de positie aanpast om die kracht te realiseren. maar dan blijft de cyclinder nog steeds een positie opdrukken.
ja dat kan zeker, maar dan is het feitelijk een pneumatisch systeem geworden omdat je gebruik maakt van de eigenschappen van de lucht ipv de eigenschappen van de vloeistof zoals al eerder bersproken.
Dat is een kwestie van naamgeving. Een hydraulisch systeem dat ergens contact heeft met een drukvat met gas om het de gewenste eigenschappen te geven noem ik nog steeds een hydraulisch systeem.
maar dat is weer een veronderstelling waar we niet zoveel mee kunnen. Als dat klopt dan moeten er ook praktische voorbeelden zijn hoe dat dan geimplementeerd is, en in het byzonder voor deze schommel. Mee eens dat een positie afdwingen niet werkt. daarom vond ik het al gek dat er iets hydraulisch gedaan werd. (of je het dan hydraulisch of pneumatisch noemt maakt mij niet zoveel uit. het gaat erom dat het kracht gerelateerd is en niet positie gerelateerd)
Het is een veronderstelling gebaseerd op het feit dat er meer schommels hydraulisch aangedreven werden en worden, gebaseerd op het feit dat we het beiden eens zijn over het feit dat een aandrijving die een positie opdringt een heel slechte en daarom voor een ingenieur die zijn vak verstaat vreemde keuze zou zijn, gebaseerd op het feit dat deze schommel een jaar of drie kennelijk zonder veel problemen heeft gefunctioneerd, gebaseerd op het feit dat de schommel de mogelijkheid bood zelf mee te schommelen.