Ach, heiligschennis, jnhbk....zorgwekkend wordt het pas als klassieke zangeressen een CD uitbrengen met jazz-nummers waarop ze die 'verantwoord' zingen :eusa_whistle:
Hoe dan ook, vandaag haalde ik een CD uit de bieb zonder ook maar in het minst te weten hoe de muziek zou klinken die erop stond (nooit van de componist gehoord) maar dat was toch wel een aangename verrassing. Echt klassiek is het ook niet, het sluit veel elementen in zich, inclusief Japanse klanken. Het klinkt allemaal gewoon erg lekker, mooie songs (vooral die 'Japanse'), niet echt Rooms, heerlijke 'luistermuziek'. Op Youtube vond ik dit filmpje, als jullie het mooi vinden luister dan eens naar de CD, echt de moeite waard!
Klintersaas schreef:Even terugkomend op een stuk van enkele pagina's geleden: ik hoorde zopas voor het eerst Asturias op de piano en ik was meteen verkocht. Hieronder het beste dat ik op YouTube kon vinden.
<klik op het rode pijltje om naar de post en het filmpje te gaan>
Ik zat het topic nog een keer door te nemen, en ik had deze blijkbaar gemist. Eén woord: geweldig!
Hiervan stokt je adem: <klik op het rode pijltje om naar de post en het filmpje te gaan>
Ik werd er in ieder geval wel stilletjes van...
jhnbk schreef:<klik op het rode pijltje om naar de post en het filmpje te gaan>
Heiligschennis om jazz bij klassieke muziek te plaatsen maar om het nu bij het "gewone" muziektopic te plaatsen vond ik dan weer heiligschennis.
Vooruit, je mag het hier plaatsen :eusa_whistle: Het is inderdaad geweldig. Maar in het muziektopique is toch ook al redelijk wat geniale muziek gepost.
(youtubelink)
Ik heb de youtube-tags even ingevoerd in je post, zodat het filmpje verscheen.
Ik heb onlangs trouwens een aantal LP's (vinyl dus) gekregen, en ik heb me een (vrij goedkope) platenspeler aangeschaft. Tussen de platen o.a. deze:
Ik heb de youtube-tags even ingevoerd in je post, zodat het filmpje verscheen.
Oke, het was een niet "in te sluiten" You tube filmpje, maar op deze manier staat ie er wel op en zie je ook de hele serie onder in.
Ik heb onlangs trouwens een aantal LP's (vinyl dus) gekregen, en ik heb me een (vrij goedkope) platenspeler aangeschaft. Tussen de platen o.a. deze:.....
Stravinski de ogen dicht..en dan gebeurd het vanzelf. Daar heb je geen bewegende beelden bij nodig.
Dvorak...een van de reacties op Youtube: "my heart just paused. Absolute stillness". Met de dirigent Herbert van Karajan ..in een woord prachtig.
:eusa_whistle: ....en tenminste zo briljant en gevoelig:Itzhak Perlman-vivaldi. Violin Concerto in A minor,RV 356 Op 3 No 6<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Dit vind ik persoonlijk wel een van de leukste draadjes, maar goed wie ben ik zei de gek. Jammer dat het stopt. Om nou alleen door te gaan wordt me ook wat te gek.
Hoe bedoel je? Deze topic stopt helemaal niet. Waarschijnlijk heeft gewoon niemand momenteel een goede bijdrage, maar laat dat je vooral niet ontmoedigen. Om zelf de draad terug op te pakken, de tweede Hongaarse Rapsodie van F. Liszt (schande dat die hier nog niet staat):
Hoe bedoel je? Deze topic stopt helemaal niet. Waarschijnlijk heeft gewoon niemand momenteel een goede bijdrage, maar laat dat je vooral niet ontmoedigen. Om zelf de draad terug op te pakken, de tweede Hongaarse Rapsodie van F. Liszt (schande dat die hier nog niet staat):
...en daar worden we dan tenminste weer vrolijk van. Meestal is een uitvoering van De Hongaarse Rapsodie* wat legato, maar dit is speels. De laatste comment: "Who ******* cares of the sheet music...The performance is amazing".
(*Sergei Rachmaninoff playing the first 4 minutes of Hungarian Rhapsody No. 2, recorded in 1919 by Edison Records).
...en even iets totaal anders...zo voor kerst. Gewoon, omdat het zo mooi gezongen is. <object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Klintersaas schreef:Hoe bedoel je? Deze topic stopt helemaal niet. Waarschijnlijk heeft gewoon niemand momenteel een goede bijdrage, maar laat dat je vooral niet ontmoedigen. Om zelf de draad terug op te pakken, de tweede Hongaarse Rapsodie van F. Liszt (schande dat die hier nog niet staat):
Tot slot, enkele pagina's geleden heb ik hier wat van het genie Alkan neergezet. Ook zijn Grande sonate "Les quatre âges" mag hier niet ontbreken. Hieronder het eerste deel (20 ans):
List..daar moet je dan toch wel even tegen kunnen :eusa_whistle:
Piano: Andew Watts plays Mendelssohn Piano Concerto no.1 first movement with John Williams conducting the Boston Pops Orchestra. Geluid is niet zo best.