Aan Jan - Gyro,
Ja Jan ik heb veel bijgeleerd,....... maar uit respect voor U kan / wil ik daar niet op ingaan.
Moderator: physicalattraction
Dat is inderdaad volgens mij de grondfout die HH maakt. Hij vertikt het om daar rekening mee te houden zodra die toevoeging in de vorm van elektrische energie gebeurt. Voeg je de steen met snelheid v toe, dan voeg je impuls toe. Houd je daar rekening mee dan blijft er niets van de netto winst aan impuls over. Voeg je de extra steen in rust toe, dan zal de combinatie van de twee stenen bij gelijkblijvende impuls snelheid moeten minderen, en dan zal de negatieve krachtstoot dat paar stenen simpelweg weer tot rust brengen zonder enige netto impulswinst.wnvl1 schreef: ↑zo 08 jun 2025, 21:07Bij het plaatsen van de tweede steen voeg je extra impuls toe als die steen op snelheid v toegevoegd wordt.Professor Puntje schreef: ↑zo 08 jun 2025, 19:36 @Regor Goed idee! Het gaat om de massa, dus de accu kan ook vervallen. Je construeert een apparaat dat eerst een steen met massa m door middel van een krachtstoot J vanuit rust versnelt tot een snelheid v. Dan voegt het apparaat daar nog een tweede steen met massa m aan toe en vertraagt dat paar stenen weer door middel van een krachtstoot -J. Vervolgens wordt de toegevoegde steen weer terzijde gelegd. Dus dit apparaat zou dan volgens HH als gevolg van de beschreven procedure een netto impuls genereren.
Een leuk zoekplaatje inderdaad: zoek de denkfout. Ik heb in dit verhaal een cruciaal detail weggelaten om het niet al te gemakkelijk te maken. Wie het begrip impuls begrijpt zal vinden welk gegeven aan het verhaal ontbreekt. De relativiteitstheorie heb je hier niet nodig...
nogmaals: berichten gerelateerd aan de versnellende batterij svp in het nieuwe topic posten.ik ga in dit topic er niet meer op reageren. (pp had ook zelf voorgesteld om een nieuw topic aan te maken )Professor Puntje schreef: ↑zo 08 jun 2025, 22:18
Dat is inderdaad volgens mij de grondfout die HH maakt.
er blijft toch blijkbaar altijd weer een drang om er een negatieve draai aan te geven, terwijl het juist nu interessant wordt omdat we er nog lang niet uit zijn. pp, sorry maar ik wordt er echt een beetje moedeloos van van zo'n mindset.Professor Puntje schreef: ↑zo 08 jun 2025, 22:55 Het nieuwe topic komt nu als mosterd na de maaltijd.
wnvl1 schreef: ↑zo 08 jun 2025, 21:02 Cfr. puzzel ukster.
tol1.png
Ik ben niet zo vertrouwd met gyroscopen. Dat was een van de moeilijkste delen uit de cursus analytische mechanica die ik vroeger heb gehad.
Ik heb er even assen bijgetekend.
\(F_1\) veroorzaakt een koppel \(\vec{\tau}\) met componenten in de positieve x-richting en de negatieve y-riching. \(\vec{L}\) evolueert in de richting van \(\vec{\tau}\) De component in de positieve x-richting zorgt voor een precessie rond BB' van y-as naar x-as. Dus rechtsdraaiend. Is dat al juist?
Ik doelde op die andere vogel (HH) die nu ook een eigen topic geopend heeft.
Omdat ik echt zeker ben van de overtuigingskracht van mijn uitvinding de 'COSROWBOT', heb ik ALLEREERST langs meerdere wegen de betreffende instanties benaderd om details te verstrekken en het prototype te komen demonstreren.
Hier mijn antwoorden voor de andere krachten.ukster schreef: ↑ma 09 jun 2025, 09:46wnvl1 schreef: ↑zo 08 jun 2025, 21:02 Cfr. puzzel ukster.
tol1.png
Ik ben niet zo vertrouwd met gyroscopen. Dat was een van de moeilijkste delen uit de cursus analytische mechanica die ik vroeger heb gehad.
Ik heb er even assen bijgetekend.
\(F_1\) veroorzaakt een koppel \(\vec{\tau}\) met componenten in de positieve x-richting en de negatieve y-riching. \(\vec{L}\) evolueert in de richting van \(\vec{\tau}\) De component in de positieve x-richting zorgt voor een precessie rond BB' van y-as naar x-as. Dus rechtsdraaiend. Is dat al juist?
De buitenring draait om as BB’ (via lagers bevestigd aan het tolhuis)
De binnenring draait om as AA’ (via lagers bevestigd aan de buitenring)
Viewpoint is van A naar A’ en van B naar B’
F1 veroorzaakt dan precessie rechtsom BB'
Jouw antwoord is correct.
Dank U, Professor voor dat aanbod; ik zal U via 'prive bericht' meer details zenden en hoop dat U hier om eerder genoemde redenen passend discreet mee omgaat, houden contact, Hoogachtend, Jan- gyroProfessor Puntje schreef: ↑ma 09 jun 2025, 15:05
.....Ik weet zelf wel een instantie die kritisch onderzoek doet naar "vreemde" zaken. Maar voordat ik je vinding daar aanmeldt wil ik zien wat het apparaat doet, en of dat wel aanleiding is om te veronderstellen dat je daar een aandrijving mee kunt bouwen.