dit topic is afgesplitst vanuit het topic 'gyroscopic propulsion' omdat het daar naar mijn idee teveel ondergesneeuwd raakt.
het idee is alsvolgt:
energie kun je oplaan in de vorm van massa vanwege het equivalent zijn van massa en energie, bijvoorbeeld:
-een lege batterij is lichter dan een volle batterij
-een stilstaand vliegwiel is lichter dan een snel draaiend vliegwiel
-een kopje koude koffie is lichter dan hetzelfde kopje hete koffie (mits er geen koffie verdampt)
nu had ik het idee om dat principe te gebruiken om aandrijving te maken in de ruimte bijvoorbeeld:
stap1) accu is leeg (massa=m), versnellen naar rechts met een kracht F gedurende t1 seconden
stap2) accu opladen
stap3) accu is vol, (massa=m+delta_m) versnellen naar links met een kracht F gedurende t1 seconden
stap4) accu ontladen
terug naar stap 1 en procedure herhalen.
ik had ook al een berekening gemaakt met een plaatje erbij in het andere topic
dit idee lijkt ergens een probleem te bevatten omdat men ervanuit gaat dat er geen netto impuls gegenereerd kan worden (actie is reactie) terwijl dat hier wel zo lijkt te zijn. feitelijk sla je energie op als massa terwijl die massa beweegt. daarna haal je de energie er uit en remt de massa af. netto hou je dan echter een impuls over dus zou je daarmee iets kunnen aandrijven in de ruimte zonder raket aandrijving dus zonder massa uit te stoten.
Waar gaat dit idee mank?
Puzzels