De reden dat ik hier niet weer antwoord is omdat de discussie teveel religieuze trekjes heeft. Er wordt een theorie gevormd en daar bewijs bij verzameld, i.p.v. de eigen theorie kritisch te toetsen. Verder wordt er (beledigend) op de man gespeeld, heb mijn tijd beter te besteden.
Goed, we hebben dus toch een discussie, al is het in de verkeerde rubriek. Ik presenteer namelijk geen nieuwe theorie, maar concludeer juist dat de theorie AIDS wordt veroorzaakt door HIV van geen kant klopt. Dat is dus de theorie die we hier bespreken; niet eentje van mij.
Precies andersom dus. Deze discussie liep echter dood en daarom heb ik argumenten aangevoerd voor het niet-bestaan van hiv. Daarnaast heb ik inderdaad alternatieve verklaringen gegeven voor de fenomenen die als hiv-activiteit worden geduid, alsmede voor de oorzaken van aids-definierende ziektes--om de discussie op gang te houden, en om een antwoord te schetsen op de voor de hand liggende vraag: "Als hiv geen aids veroorzaakt, wat dan wel?" Jij beschuldigt mensen van onkunde zonder dat te beargumeneren. Alles wat jij hier zegt over dissidenten is in werkelijkheid op jou van toepassing en daarom mag dat met recht "pretentieus geraaskal" worden genoemd. Als jij "met een HIV construct" werkt, zou ik niet weten waar jij je tijd beter aan kunt besteden dan aan de vraag of hiv wel bestaat.
Er wordt gesteld dat ik aan HIV werk, dat is niet waar, ik heb gezegd dat ik met een HIV construct werk. Werken met HIV is compleet iets anders dan werken aan HIV.
Geen idee waar je dit vandaan haalt.
Er wordt gesteld dat ik in mijn openingspost direct op 1 persoon inga, dat is niet waar ik reageer op de discussie in het algemeen.
Wat een verschrikkelijke onzin hier. Er is teveel onzin om op alles te reageren, maar het virus kun je gewoon kweken en virus stock gebruiken vaak in het lab.
Duidelijk een reactie op Iconoclaster, die als enige verkondigde dat hiv nooit geisoleerd is.
Er wordt gesteld dat "slimme" wetenschappers aan het bestaan van HIV twijfelen, maar HIV theorie ondersteunende artikelen worden afgewimpeld en hiervoor worden uitspraken van artsen tegenover gezet.
Nee, er wordt gesteld dat je geen genie hoeft te zijn om in te zien dat "hiv-wetenschap" nepwetenschap is. Het enige wetenschappelijke artikel dat jij onder de aandacht hebt gebracht, heb ik met goede argumenten--en zonder "uitspraken van artsen" te citeren--als niet relevant betiteld--argumenten waar jij tot dusverre niet op gereageerd hebt.
Er wordt gesteld dat niet aan de postulaten van koch wordt voldaan. Toch is er "iets" aangetoond in AIDS patienten, dat "iets" is geïsoleerd. Vervolgens zijn (tragisch en per ongeluk) laboranten blootgesteld aan dat "iets" die verder niet in een AIDS risico groep zaten en geen behandeling ondergingen toch AIDS ontwikkeld.
Er is iets aangetoond, maar niets geisoleerd. Uit de tekst in
However, if individual researchers move into new directions, that threaten the scientific and commercial investments of the establishment, the establishment can impose various sanctions via the peer review system. The most powerful of these are denial of funding and of publication. (J Biosci. 2003 Jun;28(4):383-412)
Komen we weer terug bij de aanname in regel 1, van het artikel van Gallo. Je bent het nu dus eens met de aanname?
Als dat volgens jou inhoudt dat een niet-besmettelijke oorzaak niet uitgesloten is, heb ik nu geen commentaar meer.
Is het onkunde dat ik informeer naar jouw interpretatie? Ik heb overigens alvast de vrijheid genomen om de twee daaropvolgende zinnen te bespreken, maar als je wilt, kunnen we het nog wel even over de eerste zin hebben.
Er wordt gesteld dat iemand duidelijk expert is om dit gebied, maar is alleen biochemicus (althans dat wordt beweert) en geen immunoloog. Als je zijn tekst op zijn website leest, blijkt hij het imuunsysteem alleen op middelbaar school niveau te snappen. (BV. een virus valt je imuunsysteem aan en het virus toon je aan door een imuunreactie, dit moet niet kloppen)
Ik heb jou toch echt "
de enige echte aids-expert op dit forum" genoemd, of ben je het daar ook niet mee eens? Geef ajb een
letterlijk citaat van, en een link naar Iconoclasters website en zeg dan "dit moet niet kloppen" (dit klopt niet?), want [ARGUMENT]
Er wordt gesteld dat je met een PCR techniek niet kan kwantificeren, maar er is zelfs geen basale kennis over QPCR.
Quantitatieve PCR bestaat zeker, want het wordt bedreven. Of het bruikbare resultaten levert betwijfel ik, omdat die verkregen worden door berekeningen die op ruime extrapolatie berusten, altijd een zwak punt in verwerking van data.
These viral load data confirm, for example, that in one particular test the viral load could be 60% lower or higher than the mean value; (b) if another test is used on the same specimen the mean obtained is halved with a 30% variation around that mean. In other test data a viral load could be 295,000 or less than 400 (considered zero) depending on which assay is used to obtain the measurement.
http://www.theperthgroup.com/LATEST/PGAffidavit.pdf
Niemand beweert dus dat QPCR "niet kan kwantificeren" en de "verkregen resultaten" zijn op grond van "basale kennis" dus "twijfelachtig" te noemen.
Er wordt gesteld dat er grote financiële belangen spelen, maar het meeste fundamentele onderzoek wordt helemaal niet gedaan door de farmaceutische industrie.
De industrie beinvloedt ook de overheid.
Uit bovenstaande blijkt dat er geeneens een basaal begrip is, over hoe de onderzoekswereld eruit ziet.
WAAROM DAN??!!
Er wordt gesteld dat HIV medicijnen je niet genezen, maar gaan aan voorbij dat het HIV REMMERS zijn en niet HIV GENEESMIDDELEN.
Sorry dat ik iets vermeld heb waar iedereen het mee eens is.
Er wordt gesteld dat HIV remmers schadelijker voor je zijn dan HIV, maar gaan voorbij aan grootschalig phase 4 Clinical trials.
Publicatie, ajb.
Onderzoek naar HIV, en onderzoek naar HIV behandelingen worden schaamteloos door elkaar heen gebruikt.
Is er een regel die zegt dat je dat niet gelijktijdig mag bespreken?
De standpunten van deze "HIV dissidenten" (is eigenlijk teveel gezegd, in die term gaat men er nog vanuit dat ze eigen argumenten hebben) worden met een religieus fanatisme verdedigd, maarbij voorbij wordt gegaan aan basale afspraken over wat "wetenschap" is. (wat op zich nog een best ingewikkelde discussie is, maar wel een andere discussie)
De argumenten hebben we inderdaad niet zelf verzonnen, maar uit wetenschappelijke artikelen gedistilleerd. En iemand die het doornemen van de "oorspronkelijke literatuur" als een "absurditeit" beschouwt, begrijpt absoluut niet wat "basale afspraken over wat 'wetenschap' is" zijn.