sillyconmarc
Lorentziaan
Artikelen: 0

Re: [Boinc] challenge

Ik ben best tevreden met het resultaat. Ik draaide 100% op 2 machines: 1 quad en 1 dual en ze hebben het alletwee goed uitgehouden.

'k Weet niet hoe uniek dit is maar dit vond ik vanmorgen in mijn mail:

Dear Primefinder,

Congratulations! Our records indicate that a computer registered by you has

found a unique prime number. This computer is running BOINC, is attached to

the PrimeGrid project, and is assigned to the Sophie Germain Prime Search. What makes

this prime unique is that it's large enough to enter the Top 5000 List in Chris Caldwell's

The Largest Known Primes Database.

Since you have auto-reporting selected, the following prime was submitted on your

behalf:

Added 96403 : 5251688040045*2^666667-1 (200700 digits)

If you have any questions or concerns, please contact me and we will surely resolve any

problem.

Once again, congratulations on your find. Thank you for participating in PrimeGrid.

John Blazek of PrimeGrid
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://sciencetalk.nl/forum/index.ph ... opic=59270
Arjant2

Dat is al snel hoor, ik had na 4000 WU's op de SGS pas mijn eerste prime te pakken in de top5000!

Gefeliciteerd!
Arjant2

Voor degene met een leuke grafische kaart, de volgende challenge is een Sieve waarbij dus ook de GPU gebruikt kan worden ;)

Dus FlorianK je kan lekker aan de bak ;)
FlorianK

Jeuj! Dan maak ik jullie eindelijk in..... (hoopt ie)

...alhoewel... Ik probeerde het project vast uit, maar ik krijg de melding:

No work available for the applications you have selected. Please check your project preferences on the web site.

Heb ik niet de goeie videokaart? (een ATI)
dus.
Arjant2

Volgens mij niet hoor.

Er is gewoon een ATI client beschikbaar dus wellicht even checken of je alles goed hebt ingesteld?
Quantum Human

FlorianK schreef:Het geheugengebruik had ik ook nog niet opgeschroefd, dat stond op 90%. (dus hij heeft maar 7,2 GB aan RAMgeheugen kunnen gebruiken)

Ergo; argh.
Ik heb maar 3 GB geheugen. Tijd om voor nieuwe geheugenkaarten te sparen.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Arjant2

ach ik zou eerst maar eens kijken of hij wel zoveel geheugen gebruikt?

Want volgens mij valt dat wel mee. 8GB is overkill in ieder geval.
Arjant2

FlorianK schreef:Jeuj! Dan maak ik jullie eindelijk in..... (hoopt ie)

...alhoewel... Ik probeerde het project vast uit, maar ik krijg de melding:

No work available for the applications you have selected. Please check your project preferences on the web site.

Heb ik niet de goeie videokaart? (een ATI)
Er is blijkbaar een probleem met ATI kaarten/drivers. Als ik zo eens lees op het primegrid forum moet je een aanpassing doen in een bepaald bestand:

http://www.primegrid.com/forum_thread.php?id=2683#28275
Quantum Human

Arjant2 schreef:Er is blijkbaar een probleem met ATI kaarten/drivers. Als ik zo eens lees op het primegrid forum moet je een aanpassing doen in een bepaald bestand:

Ik heb een nVidia kaart, en daar gaat het ook wel eens mis mee.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Arjant2

Ik heb een nVidia kaart, en daar gaat het ook wel eens mis mee.
Ik herken dat probleem niet. Mijn Nvidia doet het prima (zie ook mijn scores van de afgelopen week). Wat voor problemen heb je dan?
FlorianK

Arjant2 schreef:Er is blijkbaar een probleem met ATI kaarten/drivers. Als ik zo eens lees op het primegrid forum moet je een aanpassing doen in een bepaald bestand:

Bedankt voor het uitzoeken, ik kan er helaas geen kaas van maken. (spreekwoordelijk en letterlijk)

Ik heb een heleboel programma's geïnstalleerd, met name van ATI zelf, maar nog steeds worden geen opdrachten voor m'n GPU gedownload.
dus.
Arjant2

FlorianK schreef:Bedankt voor het uitzoeken, ik kan er helaas geen kaas van maken. (spreekwoordelijk en letterlijk)

Ik heb een heleboel programma's geïnstalleerd, met name van ATI zelf, maar nog steeds worden geen opdrachten voor m'n GPU gedownload.
Ik moet zeggen dat ik me er ook niet heel erg in verdiept heb.

Hopelijk lossen ze dat probleem voor de challenge op, zodat ook ATI kaarten mee kunnen doen zonder allerlei moeilijke aanpassingen. Ik ga er eigenlijk vanuit van wel, zou raar zijn als ze dat niet doen...

Overigens geldt hetzelfde voor Nvidia's Fermi kaarten (dus de GTX4xx en hoger), ook daar moet je eerst wat in wat bestanden veranderen.
Arjant2

Ik lees net dat ze hopen het 'probleem' met ATI kaarten op te lossen voor de challenge. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Quantum Human

Ik herken dat probleem niet. Mijn Nvidia doet het prima (zie ook mijn scores van de afgelopen week). Wat voor problemen heb je dan?
Soms herstart mijn pc en hij geeft aan dat er een fatale fout heeft plaatsgevonden met een randapparaat. Dit gebeurde pas sinds ik de kaart heb geïnstalleerd. Er zit de meest recente driver op. Bovendien is de kaart van het zelfde merk als het moederbord.
Arjant2

grote kans dat je kaart toch een beetje te warm wordt.

Zolang het niet dagelijks gebeurd zou ik me geen zorgen maken. Als het erg vaak gebeurd dan moet je toch eens overwegen naar betere koeling te kijken.

Terug naar “IT en informatica”