Professor Puntje
Artikelen: 0

Re: Muziektopic

Kippenvel!
anusthesist

In memoriam David Bowie. Title track van zijn nieuwste album Blackstar.

David Bowie heeft zijn allerlaatste gedaante aangenomen...

Interessant nummer overigens: niet helemaal mijn ding (mijn brein kan gewoon niet zo goed tegen atonaliteit en hevige dissonantie), maar erg leuk en inspannend om naar te luisteren. Daar hou ik wel van; muziek waar je iets voor moet doen. Muziek die niet alleen geeft zoals de meeste pophitjes tegenwoordig, maar muziek die verwacht dat jij ook iets geeft. Alleen het atonale en steeds neigen naar atonaal maakt het voor mij wat minder. Ik blijf een sucker voor haast clichématige tonale progressies en consonantie (zie bijvoorbeeld Christmas Minuet in de musescore-link op mijn profielpagina, beetje reclame maken, sorry als het spam is ;))

Maar wat een stukje kunst dat nummer met bijbehorende clip, bravo!
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.
Professor Puntje

anusthesist schreef: Ik blijf een sucker voor haast clichématige tonale progressies en consonantie (zie bijvoorbeeld Christmas Minuet in de musescore-link op mijn profielpagina, beetje reclame maken, sorry als het spam is ;))

Dat is ook zeker niet mis! Heb je al eens een CD uitgegeven?
anusthesist

Dat is ook zeker niet mis! Heb je al eens een CD uitgegeven?
Ja, toen ik nog in een bandje zat hebben we 3 CD's uitgegeven, in de lokale CD-boer in Borne. Maar liefst 75 exemplaren verkocht! :D

Ik ben nu wel bezig om een aantal stukken op CD te krijgen, heb momenteel contact met een studio, maar die prijzen voor gastmuzikanten zijn niet mis zeg...Ik probeer dus zoveel mogelijk mensen te scharen om gratis in te kunnen spelen (vriend van mij speelt bijv. viool + piano en een andere vriend klarinet, dus dat schiet al op omdat ik de gitaarpartijen kan doen; zoek dus eigenlijk alleen nog echt iemand die contrabas kan, iemand die de hoorn kan spelen en iemand die cello speelt).

Meeste stukken zijn menuetten (op gitaar) dus het leek mij inderdaad leuk een CD uit te geven met 'menuet' als centraal thema en daaromheen enkele andere stukken, zoals een prelude en een stel fuga's.

Als het zover is laat ik het zeker hier nog weten, brrrr...kan niet wachten om sommige stukken te horen met échte instrumenten, vooral die 'Fugue for strings in G minor' moet toch wel erg mooi klinken (hoop ik).
Professor Puntje

Mooie stemmige barokmuziek. Ik hoor het wel wanneer de CD uitkomt. :)
anusthesist

Mooie stemmige barokmuziek. Ik hoor het wel wanneer de CD uitkomt. :)

Dankje, je bent de eerste die een gratis exemplaar krijgt :)
ArcherBarry
Moderator

Lijkt mij erg leuk om jou eigen muziek te horen.

Zal wensen dat ik een instrument zal kunnen bespelen, helaas buiten een enkel snarige boog heb ik geen talent voor muziekinstrumenten

Ik kan niet zeggen dat ik een fan ben van David Bowie. Welk nummer ik wel kan waarderen is:

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
The artist

ArcherBarry schreef:  
Zal wensen dat ik een instrument zal kunnen bespelen, helaas buiten een enkel snarige boog heb ik geen talent voor muziekinstrumenten

Ach voor ieder wat wils ArcherBarry, misschien moet je de triangle eens overwegen, wie weet welk talent zich daarachter verschuilt    ;)
ArcherBarry
Moderator

Zelfs een triangel zal ik nog buiten maats en waarschijnlijk ook vals weten te bespelen.

In ieder geval ben ik best jaloers op mensen die instrumenten bespelen en het er uit laten zien alsof zij het met de grootste gemak van de wereld doen.

diepe bewondering voor deze jonge Française

Michel Uphoff
Moderator

In memoriam David Bowie.

Nog even in de herhaling, omdat hij dat naar mijn mening meer dan verdient.
Een van mijn schaarse iconen van de popmuziek (Freddy Mercury is de ander, en Jagger komt na een tijdje stilte op plek 3).
Echt respect voor de manier waarop hij - net als Mercury - afscheid van de wereld genomen heeft.
Inspiratiebron voor miljoenen muziekliefhebbers en duizenden musici, waaronder Wende Snijders met een verrassende interpretatie van 'Heroes'.

The artist

ArcherBarry schreef: Zelfs een triangel zal ik nog buiten maats en waarschijnlijk ook vals weten te bespelen.

Och dat is maar een illusie... (hoop ik)  :lol:

ArcherBarry schreef: (edit)
diepe bewondering voor deze jonge Française

Check eens drumster Anika Nilles - Wild boy, zo'n beetje de vrouwelijke versie van Cobus Potgieter mocht je hem kennen. Dat vrouwen (zogezegd) niet kunnen niet drummen of gitaar spelen is bij deze toch wel een understatement. 
Rhiannon
Moderator
Social:

Michel Uphoff schreef: Een van mijn schaarse iconen van de popmuziek (Freddy Mercury is de ander, en Jagger komt na een tijdje stilte op plek 3).

Hier dan twee van jouw iconen Michel in een, althans voor mij want ook ik kan beiden zeer waarderen, fantastisch nummer (beter dan Dancing in the Street van Bowie en Jagger). Voor mij hoort in dit rijtje ook Tina Turner thuis.

Contra principia negantem disputari non potest.
ArcherBarry
Moderator

Lol Rhiannon, het zelfde nummer (andere versie) heb ik ook al boven geplaatst ;)

Rhiannon
Moderator
Social:

Ik had het gezien, maar ik vond deze versie eigenlijk wat meer theatraal.
Contra principia negantem disputari non potest.
Michel Uphoff
Moderator

Rhiannon: Voor mij hoort in dit rijtje ook Tina Turner thuis.

Bowie en superoma Turner in een heerlijk duet.

Terug naar “Sciencetalk café”