Er is een serieus verschil tussen toelaten om het boek te verkopen en er politiek werk op afstemmen...Vindt je een bepaald boek op het internet? Goed, dan kan je op je gemak lezen, maar dit boek bij u thuis lezen is één zaak, en dit boek gaan openbaren en daarop een politieke werk afstemmen is een andere zaak.
Vraag is of je het daarom ook moet verbieden. Als je dat doet, breek je op den duur elke vorm van debat af, en met isolationistische groeperingen is het zo al moeilijk genoeg om in dialoog te treden.biorsin schreef:Ik ga hier niet discussieren over het maken van virus omdat dit niet het onderwerp is, maar mijn voorbeeld is eerder een principe, daarmee wou voornamelijk zeggen dat bijvoorbeeld een product dat kan leiden tot het storen van de maatschappelijke orde: de haatzaaierij, een kritiek op de islam misbruiken om te propaganderen voor een maatschappij op kerkelijke, eenzijdige cultuur of etnische gronden, het wahabistische literatuur zoals ypsilon al aangaf, enzovoorts.
Alles wat leidt naar ellende, haat, geweld, racisme of onrecht, moet van mijn part een controverse worden.
[off-topic]
Ehm... Er stond een -t waar er geen moest staan in mijn bericht. Het is "vind je" zonder -t, maar "vindt u" mét -t. Vergelijk: "loop je?" vs. "loopt u".[/off-topic]Bedankt voor jullie correcties, yspilon en anusthesist. Mijn nederlands (de taal) is heel slecht, en op deze manier kan ik misschien sneller mijn taal verbeteren. Vindt je niet? zonder die correctie, had ik "vind je niet" geschreven. lol!