Alexander Hartmans
Artikelen: 0

Re: Dubbele nationaliteit

JanMeut schreef:@ Alexander:

Hier beweer je wat meer dan dat je vindt dat het een principiële keuze is:
Buitenstaanders, indringers die kiezen voor een dubbele nationaliteit, maken op grote schaal misbruik om hun zakken hier te vullen en snel naar land van herkomst te genieten van onze dommigheid. En als mensen het huidige systeem willen blijven verdedigen en handhaven, dan zijn we nog dommer wat we in werkelijkheid zijn. Maar dit is wel kort door de bocht, echt duidelijker kan het toch niet?
Natuurlijk gun ik je je mening dat je principieel één nationaliteit moet kiezen, maar ik (en enige andere forumers zie bovenstaande posts) willen graag weten hoe het met dat misbruik zit en waar onze dommigheid in zit.

Dat lijkt me een interesant discussiepunt
HMM zeker mijn beste, wat dacht je van de enorme cultuurverschillen die ons land rijk is. Wij, als moderne westerse mens wijzen middeleeuwse gebruiken van de hand, zoals uithuwelijken, vrouwenbesnijdenissen, eerwraak om een paar te noemen. Wij noemen dit barbaars, niet van onze tijd. Ook het eindeloos blijven zeuren over zaken die toch niet veranderen in de zin dat ze worden opgelost, zoals bestaat god wel of niet, snap je!!!
JanMeut

Met uithuwelijken, eerwraak en vrouwenbesnijdenissen vul je je zakken niet volgens mij.

Anders gezegd: is er los van de principekwestie "je kiest voor één nationaliteit" een ander argument om meerdere nationaliteiten te verbieden?
β-Damascenon en maneschijn
Paul Siemons

Hallo,

Zakkenvullerij ... neem nu de legerdienst die men moet doen of kan afkopen in beaalde landen daar staat tegenover dat men er op een of andere manier een voordeel aan heeft.

Persoonlijk zou mijn keuze vlug gemaakt zijn.

Voordelen: beleggingen, gemakkelijker onroerende goederen kunnen verwerven in het land waar men nog de nationaliteit van bezit misschien?

Mvg,

Pauml Siemons
JanMeut

Paul Siemons schreef:Hallo,

Zakkenvullerij ... neem nu de legerdienst die men moet doen of kan afkopen in beaalde landen daar staat tegenover dat men er op een of andere manier een voordeel aan heeft.

Persoonlijk zou mijn keuze vlug gemaakt zijn.  

Voordelen: beleggingen, gemakkelijker onroerende goederen kunnen verwerven in het land waar men nog de nationaliteit van bezit misschien?

Mvg,

Pauml Siemons
En wat voor nadeel heb ik daar dan aan? Het boeit mij toch ook niet dat mijn buurman die bij Albert Heijn werkt soms voordeliger boodschappen kan inslaan?
Alexander Hartmans

JanMeut schreef:Met uithuwelijken, eerwraak en vrouwenbesnijdenissen vul je je zakken niet volgens mij.  

Anders gezegd: is er los van de principekwestie "je kiest voor één nationaliteit" een ander argument om meerdere nationaliteiten te verbieden?
Het ligt eraan hoe je het bekijkt Jan.

Degene die besnijd verdient er aan. Eerwraak bescherm je niet alleen je "goede"familienaam maar ook het eventuele verworven kapitaal. En het uithuwelijken. Vaak worden bruiden uit het buitenland buiten Europa naar Nederland gehaald, om twee redenen. De 1e is dat vrouwen uit het land van herkomst traditioneler zijn dan vrouwen die hier wonen (te westers). 2e punt is "taal". Als een vrouw de taal in het land van huisvesting wordt gekozen dienen zij die taal te leren. Voorheen kon dat nog op kosten van de overheid, dus van onze belastingcenten.

Over het verbieden ben ik een duidelijke voorstander van. Mijn motto is: het is het een of het ander. Keuze is duidelijk. Laat men niet te veel twijfelen.
JanMeut

@ Alexander

Die punten hebben niets met een dubbele Nationaliteit te maken, ook met een enkelvoudige nationaliteit kan je vrouwen besnijden, uithuwelijken etc.

Vrouwen besnijden wordt volgens mij niet om het financiëel gewin gedaan, dus "zakkenvullen" lijkt me dan een overdreven uitdrukking.

Met eerwraak vul je je zakken ook al niet, je voorkomt er hooguit geldelijk verlies mee.

Uithuwelijken is in veel culturen wel een financiële transactie, maar weer ontgaat de term "zakkenvullen" me volledig.

Bovendien ontgaat me hoe dit "zakkenvullen" ten koste van "ons" gaat.
Veertje

Okee, ik zal nog 1 poging wagen: Blijkbaar zijn mijn posts te lang of zo. Ik zal het nu kort houden:

1. het gaat NIET om zakkenvullen, eerwraak, cultuurbehoud, etc. etc.

2. het gaat om stemrecht en persoonlijke vrijheid!

3. JanMeut heeft gelijk: wat hebben Nederlanders te vrezen van mensen met een dubbele nationaliteit? Niets.

4. Het lijkt wel alsof de vraag is: moeten Marokkanen Marokkanen blijven? Dat heeft met de hele politieke discussie op dit moment niets te maken, want die gaat namelijk over de derde generatie Marokkanen in Nederland.

Voor uitgebreide uitleg verwijs ik naar mijn eerdere twee post in deze topic.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Paul Siemons

Er MOET een voordeel aan zitten.

Hier kom ik weer aanzetten met het afkopen van de legerdienst in bepaalde landen.

Wat ik ervan weet is dat dit een fors bedrag in euro's omvat en dat het grootste gedeelte van de "dienstplichtigen " dat betaalt.

Waarom word dat gedaan,ze kunnen er toch vanaf zijn als ze hun dubbele nationaliteit laten vallen?

Misschien ook dat ze niet meer voor "vol" worden aangezien door hun "vroegere" landgenoten die wel nog blijven vasthouden aan hun oorspronkelijke nationaliteit?
Anonymous

Paul Siemons schreef:   Er MOET een voordeel aan zitten.  

Hier kom ik weer aanzetten met het afkopen van de legerdienst in bepaalde landen.

Wat ik ervan weet is dat dit een fors bedrag in euro's omvat en dat het grootste gedeelte van de "dienstplichtigen " dat betaalt.

Waarom word dat gedaan,ze kunnen er toch vanaf zijn als ze hun dubbele nationaliteit laten vallen?

Misschien ook dat ze niet meer voor "vol" worden aangezien door hun "vroegere" landgenoten die wel nog blijven vasthouden aan hun oorspronkelijke nationaliteit?
Bespaar me je gedachte als je niet voortbouwt OP onze argumenten.

Er is aangetoond dat het opgeven van de subgroep identiteit leidt tot negatieve reacties. Maatschappelijke implicaties lijken mij doorslaggevender dan economische motieven.
Paul Siemons

Waarom zou ik op jouw argumenten voortborduren?

Ik werk samen met en tussen mensen waarover het hier gaat waar ik trouwens zéér goed mee opschiet en dan steek je wel eens wat op.

En ik spreek hier in het bedrijf waar ik werk over een duizendtal personen van een andere nationalteit.

In sommige landen zou b.v. een gunstig interestpercentage verstrekt worden op geld dat geplaatst word vanuit het buitenland op voorwaarde dat je je oorspronkelijke nationaliteit nog bezit.
Napoleon Dynamite

Paul Siemons schreef:Waarom zou ik op jouw argumenten voortborduren?

Ik werk samen met en tussen mensen waarover het hier gaat waar ik trouwens zéér goed mee opschiet en dan steek je wel eens wat op.

En ik spreek hier in het bedrijf waar ik werk over een duizendtal personen van een andere nationalteit.

In sommige landen zou  b.v. een gunstig interestpercentage verstrekt worden op geld dat geplaatst word vanuit het buitenland op voorwaarde dat je je oorspronkelijke nationaliteit nog bezit.
Ja, want jouw persoonlijke ervaringen wegen wel op tegen succesvolle herhaalde experimentele resultaten :shock:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Alexander Hartmans

JanMeut schreef:@ Alexander

Die punten hebben niets met een dubbele Nationaliteit te maken, ook met een enkelvoudige nationaliteit kan je vrouwen besnijden, uithuwelijken etc.  

Vrouwen besnijden wordt volgens mij niet om het financiëel gewin gedaan, dus "zakkenvullen" lijkt me dan een overdreven uitdrukking.  

Met eerwraak vul je je zakken ook al niet, je voorkomt er hooguit geldelijk verlies mee.

Uithuwelijken is in veel culturen wel een financiële transactie, maar weer ontgaat de term "zakkenvullen" me volledig.

Bovendien ontgaat me hoe dit "zakkenvullen"  ten koste van "ons" gaat.
Beste JanMeut,

Als men in Nederland een bestaan wil hebben, dienen sleutelwoorden als intergratie, inburgering worden toegepast. Zaken die de Nederlandse rechtstaat en maatschappij ondermijnen, dienen de cultuur verschillen opgelost te worden. Personen die deel willen nemen aan onze maatschappij, dienen er rekening te houden met onze normen en waarden, rechten en plichten. Dus ook een nationaliteit. Marokkanen en de Turken hebben vaak een dubbele nationaliteit. En door onze goedgelovigheid wordt er helaas misbruik gemaakt van onze sociale systeem, zoals het recht op kinderbijslag, en ik hoef u niet uit te leggen dat een en ander fout is gegaan, doordat men kinderbijslag opstreek, terwijl velen geen kinderen hadden in het land van herkomst, op het opgegeven aantal kinderen klopte niet. Veel van onze sociale zekerheden is fraude gevoelig, dus dat men misbruik ervan maakt is rieeel aanwezig. Dus het inperken van die dubbele nationaliteit is noodzakelijk. Ik heb al eerder aangegeven het is het een of het ander.
Napoleon Dynamite

Alexander Hartmans schreef:
JanMeut schreef:@ Alexander

Bovendien ontgaat me hoe dit "zakkenvullen"  ten koste van "ons" gaat.
Beste JanMeut,

Als men in Nederland een bestaan wil hebben, dienen sleutelwoorden als intergratie, inburgering worden toegepast. Zaken die de Nederlandse rechtstaat en maatschappij ondermijnen, dienen de cultuur verschillen opgelost te worden. Personen die deel willen nemen aan onze maatschappij, dienen er rekening te houden met onze normen en waarden, rechten en plichten. Dus ook een nationaliteit. Marokkanen en de Turken hebben vaak een dubbele nationaliteit. En door onze goedgelovigheid wordt er helaas misbruik gemaakt van onze sociale systeem, zoals het recht op kinderbijslag, en ik hoef u niet uit te leggen dat een en ander fout is gegaan, doordat men kinderbijslag opstreek, terwijl velen geen kinderen hadden in het land van herkomst, op het opgegeven aantal kinderen klopte niet. Veel van onze sociale zekerheden is fraude gevoelig, dus dat men misbruik ervan maakt is rieeel aanwezig. Dus het inperken van die dubbele nationaliteit is noodzakelijk. Ik heb al eerder aangegeven het is het een of het ander.
LEES DEZE POST:

Als u beweert dat u liever economische motieven laat doorwegen in plaats van maatschappelijke ontwikkelingen dan getuigd dit van weinig inzicht in deze materie.

Als zogenaamde groepen hun sub-identiteit moeten opgeven leidt dit juist tot een versterking van gedragingen op culturele tradities.

Mijn vraag luidt dus heel simpel: "Hebt u liever een Vlaamse Marokkaan dan een Fundamentalistische vlaming?"
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Gray

Als je in Nederland woont, ben je geen marokaan maar een Nederlander.

en zo hoort het ook...
Alexander Hartmans

Beste Napoleon Dynamite,
Mijn vraag luidt dus heel simpel: "Hebt u liever een Vlaamse Marokkaan dan een Fundamentalistische vlaming?
Ik ben geen Vlaming.

Terug naar “Rechtswetenschappen”