AbvanStaalduinen
Artikelen: 0

Re: Doorbuiging van een buis op 5 opleggingen

jhnbk schreef:Ahzo. Dan is mijn methode een zeer eenvoudige methode indien je een exact werkende excel sheet hebt.

Even terzijde: zulke dingen vragen in Excel heel veel werk. Ik heb zelf een kleine library in C# die doorlopende liggers kan oplossen. Je zou er eens over kunnen denken om dit in een echte programmeer taal te doen.
jhnbk ik heb van het programmeren een hele kleine basiskennis. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om zoiets zelf te doen. Bedoel je overigens dat dit een programma is dat losstaat van Excel of dat het een programma is in Excel. Want zoals ik al zei maak ik ook gebruik van MitCalc maar met deze gegevens kan ik vervolgens niets in m'n Excel sheet.
jhnbk

Het staat volledig los van excel. Heb je ondertussen met jouw methode al een correcte uitwerking met 5 steunpunten? (Je zal Excel wat beslissingen moeten laten maken voor de aanvangsmomenten)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
jhnbk

jhnbk ik heb van het programmeren een hele kleine basiskennis. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om zoiets zelf te doen.

Dat valt te zien wat je kennis is. Ik heb in C# gebruik gemaakt van basis technieken zoals klassen en arrays waarbij ik voor het oplossen van de stelsels de math.net library heb gebruikt. (In totaal een 500 lijnen code als ik het goed voor heb) Ik gebruikte wel een minder efficiënte krachtenmethode waarbij ik integralen numeriek benader. De slope-deflection method (Methode van Gehler) is veel efficiënter en doenbaar om te programmeren lijkt me.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Fast Eddy

Hallo Ab (en de rest)

Ben zelf ook aan het proberen om dergelijke vraagstukken op te lossen.

Ben daarom zeer benieuwd naar de antwoorden van je vraagstuk.(M-lijn,reactiekrachten)

gr Ed
Fast Eddy

Hallo,

Ik heb alweer een tijdje geleden geprobeerd de zakking te bepalen van dit vraagstuk en ben toen uitgekomen op het volgende antwoord. (zie excel bijlage)

Ik vrees dat de meeste er geen bal van snappen maar dat hoor ik later wel.
Bijlagen
stat_onb
(11.61 KiB) 142 keer gedownload

Terug naar “Constructie- en sterkteleer”