Korot
Artikelen: 0

Re: [Folding] 2 videokaarten laten vouwen

Ik raad je aan om je computer eens schoon te maken en het stof te verwijderen, misschien dat dat de temperatuur wat verlaagt.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
nico

Gekuist heb ik hem nog maar een paar dagen geleden, maar ik heb wel problemen gehad met m'n cpu koeling... Mss heb ik wat te weinig "thermal grease" aangebracht..Heb alleen weinig zin om die koeling er nog eens af te halen..echt een vreselijk werkje om dat spul er terug op te zetten.
peterbill

Het lukt mij niet om de 2e videokaart aan het werk te zetten, ik krijg de volgende error;

Afbeelding

Iemand ideeën?

(De andere GPU kan dan wel gewoon folden... heb het gedaan d.m.v. SLI uitschakelen en dan die snelkoppelingen met -gpu 0 en -gpu 1 , -gpu 1 geeft dus die error.)
Yoste

"Also, you need to extend the desktop for the client to recognize the cards." Bron

Heb je dit ook gedaan? Het betekent dat je bij beeldscherminstellingen je bureablad moet uitbreiden voor de 2e grafische kaart. Ik weet echter niet hoe je best te werk gaat in XP (heb namelijk Vista)

Hier wat info van een andere site:

-Right click on any part of your windows desktop and left click on properties

-Click on settings tab and click on number two or second display (you would not see this if you only have one video card installed)

-Click/check on box "Extend my windows desktop into this display". Click apply/ok and the second video card will be recognize by Windows XP.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=59270
peterbill

Ja, maar ik heb helemaal geen Vista, en ook geen XP, ik draai Windows 7. En op internet stond dat je bureaublad uitbreiden niet nodig was met Windows 7.
Yoste

Excuses, slecht gelezen =D>

Waar heb je gevonden dat bureaublad uitbreiden niet nodig is in Windows 7?

Edit: Blijkbaar is het toch nog noodzakelijk om in Windows 7 je 2e GPU ook met een beeldscherm te verbinden, heb je dit al geprobeerd? Ik doe dit voor mijn 2e GPU gewoon door een HDMI-kabel (maakt niet uit, je kan ook VGA nemen, zolang er een extra ingang voor is aan je beeldscherm) tussen GPU en mijn beeldscherm te koppelen, zo heb je dus geen extra beeldscherm nodig.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

peterbill

Ik heb hier geen extra kabels liggen helaas, ik zal kijken of ik m'n computer softwarematig kan foppen. =D>
Yoste

Normaal gezien heb je bij de aankoop van je GPU's wel extra kabels ontvangen, moest het je softwarematig niet lukken ;)

Ik heb nog niemand ontmoet op fora die dit softwarematig kon omzeilen, dus veel geluk! =D>

peterbill

Extra kabels genoeg, maar dan voornamelijk van m'n voeding etc. dus geen HDMI-kabel of dergelijke. =D>
Yoste

Dat is jammer =D>

Wat je ook zou kunnen proberen, is je GPU hardwarematig foppen. Hiervoor heb je dummy plugs nodig. Guide

Duidelijke foto waar ze juist moeten ingebracht worden.

Mijn derde GPU is op die manier aan het folden.

peterbill

Zo'n dummy is ook heel makkelijk, zal het van de week uitproberen. =D> Bedankt.
Yoste

Altijd bereid wat extra vouwers te helpen! ;)

Hopelijk krijg je de tweede GPU ook aan de praat. =D>

Houd hierbij wel in het achterhoofd dat dit voor extra hitte gaat zorgen in je kast, en vermoedelijk ook in je eerste GPU.

peterbill

Misschien iets voor in de winter dan. In de zomer schijnt de zon altijd in mijn kamer dus dan is het hier altijd 28-30 graden en in de winter gewoon steady 21 graden. Scheelt letterlijk 7 graden met de temperaturen op mijn GPU's, want 's nachts wanner het hier wat koeler is zijn de temperaturen van mijn GPU's ook gedaald met hetzelfde aantal graden.
Yoste

Of je zou ook kunnen opteren om ze enkel 's nachts te laten vouwen.. =D>

Let gewoon goed op je temps, en zorg dat je fans hun werk doen. Als het werkelijk té warm wordt, gun je je GPU's best wat rust. Je zou ook kunnen proberen om je clocks wat lager te zetten (vooral de shaders zijn van belang voor folding). Hierdoor zul je minder wu's vouwen, maar kun je wel je temperatuur op peil houden én toch aan een constant tempo vouwen. Verder heb je nog de mogelijkheid om het CPU-verbruik van je GPU-clients te beperken, waardoor je GPU's mogelijk wat minder hard vouwen en bijgevolg wat minder warmte produceren. Zelf gebruik ik het niet, maar het is het proberen waard.

peterbill

Ik laat hem liever 's nachts niet vouwen i.v.m. mijn nachtrust =D> .

Terug naar “IT en informatica”