Kan je een link geven? Een boektitel, de naam van een stelling of iets dergelijks. Dan zoek ik het verder zelf wel uit. Mocht ik het bewijs zelf niet begrijpen, dan kan ik in elk geval nagaan hoe er in de wiskundige gemeenschap over gedacht wordt.
Je zult zelf moeten zoeken in de literatuur, want ik weet zo geen geschikt boek.
Als ik zin heb kan ik wel een bewijs geven. Op het moment heb ik daar niet zo veel trek in.
Waar ik tot noch toe van uitga is een misverstand. De verzameling van de reële getallen is relatief klein. Er zij véél grotere verzamelingen. Ook die veel grotere verzamelingen kunnen welgeordend worden, en zijn niet gelijkmachtig aan (een deel van) de verzameling der reële getallen. Je zou dan dus via een omweg voorbij alle ordinaalgetallen weer nieuwe grotere ordinaalgetallen kunnen vinden. Dat betekent dat je toch niet alle ordinaalgetallen in de verzameling der reële getallen had ingebed. Ik vermoed dan ook sterk dat we er verschillende opvattingen over ordinaalgetallen op na houden.
Er bestaat maar 1 begrip van ordinaalgetallen, al zijn ze op verschillende manieren te definiëren.
De verzameling van ordinaalgetallen is gelijkmachtig met
\(\rr\)
. Helaas, daar zul je mee moeten leven.
Maar graag wat meer info. Mocht je toch gelijk hebben, dan is ook dat een antwoord op mijn vraag.
Ik moet je teleurstellen.