Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Cycloon
Artikelen: 0

Re: Opblazen maan

menselijk leven mss wel, maar al het leven op een planeet ? dat zie ik zo snel nog niet gebeuren.
Ik betwijfel zelf of menselijk leven ooit nog kan verdwijnen ... Ik denk dat de natuur ons nooit meer uit het heelal wegkrijgt ...

Er is mss wel een kleine kans dat een zeer grote meteoriet onze aarde ramt en echt helemaal stuk slaat ( maar die kans is toch zo immens klein door al die grote planeten rond ons die ons beschermen )

Een ander gevaarlijk item is dat de mens zich mss ooit nog zelf zal uitroeien maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk, er zullen toch altijd mensen in leven blijven :shock:
Wouter_Masselink

Dat bacteriën dit zullen overleven evenals exotische dieren als die zeekomkommers dat geloof ik wel. Het ontstaan van leven zou dan onmogelijk zijn (bijna onmogelijk).
"Meep meep meep." Beaker
Cycloon

Mss is het leven dat wou ons voor ogen houden mss wel niet meer toepasselijk op deze 'nieuwe' wereld dan, maar wie zegt er dat er geen bacterien evolueren naar een levensvorm die geen water nodig heeft en dergelijke, en helemaal geen last heeft van temperatuurschommelingen ?

Het kan zelf best zijn dat zo een levensvormen al bestaan op andere planeten :wink:
Wouter_Masselink

De meeste grote dieren (en ook hoger geëvolueerd) zijn allemaal zoogdieren. Deze kunnen heel slecht tegen grote temperatuur schommelingen.
"Meep meep meep." Beaker
Cycloon

Mja, wie zegt er dat er alleen zoogdieren bestaan ? Er kunnen toch helemaal nieuwe soorten van dieren ontstaan ? Toen de dino uitstierf dachten deze mss ook dat er nooit nog leven mogelijk was :wink:
ZVdP

Trouwens, zoogdieren kunnen beter tegen temperatuurschommelingen.

Zo heb ik tenminste in een documentaire gezien. De zoogdieren hebben de dinosauriërs niet alleen overleefd doordat deze kleiner waren en dus beter bescherming konden vinde nin de grond, er waren ook kleine dinosauriërs. Maar ook het middenrif speelt hierbij een rol. Ik weet niet precies meer waarom, maar dieren met een middenrif, zoals zoogdieren, konden beter tegen de temperatuurdaling dan dieren zonder middenrif, bv de dinosauriërs
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian
Brownie

ZVdP schreef:Trouwens, zoogdieren kunnen beter tegen temperatuurschommelingen.

Zo heb ik tenminste in een documentaire gezien. De zoogdieren hebben de dinosauriërs niet alleen overleefd doordat deze kleiner waren en dus beter bescherming konden vinde nin de grond, er waren ook kleine dinosauriërs. Maar ook het middenrif speelt hierbij een rol. Ik weet niet precies meer waarom, maar dieren met een middenrif, zoals zoogdieren, konden beter tegen de temperatuurdaling dan dieren zonder middenrif, bv de dinosauriërs

In de tijd van de dinosauriers waren er nog maar weinig zoogdieren. Alleen wat muisachtigen. Deze konden zich natuurlijk beter verbergen dan een brontosaurus. Maar er zijn ook (kleine) dinosauriers die het overleeft hebben. Bijvoorbeeld: schildpadden, krokodillen en varanen.

Maar wat is de invloed van het middenrif?
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)
Red BoriZ

Misschien een domme vraag, maar kunnen we de Maan niet gewoon terug halen. Met een flinke bom ofzo. 4 centimeter per jaar valt toch nog te corrigeren.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick
Wouter_Masselink

Bedacht ik me ook. Echter een explosie lijjkt me veel te onnauwkeurig om zo'n delecaat werkje te doen.
"Meep meep meep." Beaker
Cycloon

Laten we gewoon een groot touw rond de maan hangen en vastbinden aan een pijltje op de aarde :shock:
Brownie

Laten we gewoon een groot touw rond de maan hangen en vastbinden aan een pijltje op de aarde   :shock:

Ik weet niet wat voor enorm dikke staalkabel je daar voor nodig hebt. Er komt nogal wat kracht op te staan zie je.
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." (A. Einstein)
Joachim

Laten we gewoon een groot touw rond de maan hangen en vastbinden aan een pijltje op de aarde   ;)
cooll, en daar hangen we dan een kabelbaantje rond :shock:

lift naar de maan !

doen !
True knowledge is knowing that you know nothing
Brownie

Cycloon schreef:Laten we gewoon een groot touw rond de maan hangen en vastbinden aan een pijltje op de aarde   ;)
cooll, en daar hangen we dan een kabelbaantje rond :shock:

lift naar de maan !

doen !
Dat is natuurlijk wel weer leuk.
eew

We krijgen toch ook meer meteorietinslagen
Red BoriZ

We krijgen toch ook meer meteorietinslagen

Alsof we die nu zoveel hebben, zoveel houdt de Maan nu ook weer niet tegen.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”