Leuven staat wel een pak hoger op de ranking. :eusa_whistle:
Vooral om deze reden raad m'n vader me aan om naar Leuven te gaan
maar goed, dit draait hier inderdaad niet over de universiteit op zich zelf, tuurlijk zal ik ook naar ander unifen luisteren op info dagen ](*,)
op q-e-d.be ben ik al actief
en inderdaad, die robotjes geven een te mooi beeld denk ik ](*,)
Informatica interesseert me ook enorm, maar ik zie dat je ze bij alle twee als keuze kan nemen...
Maar ook die keuze is nog niet zeker, maar ik denk dat ik best eerst de hoofdkeuze moet maken.
Het ene moment ben ik overtuigd van wiskunde, het andere van burgerlijk.
Ik kan er best in komen dat er een groot verschil is tussen midelbaar en unif in wiskunde, maar kan (eventueel exorikos) een simplistische voorstelling geven van wiskunde daar?
De links op KUL werken niet zo goed :s
en als ik het goed begrijp kies je uit één van deze(bij burgerlijk):
Natuurkunde: hier zie je halfgeleidertechnologie, quantummechanica e.d. om applicaties op klein niveau te maken, zoals glasvezels, transistoren en dergelijke.
Chemie: hier zie je hoe je stoffen met bepaalde eigenschappen bouwt, en dan hoe je de stoffen moet maken en de reactoren enzoverder in elkaar steekt.
Elektrotechniek: hier zie je hoe je elektrische netwerken ontwerpt uit zijn componenten. Dat zijn dan antenne's en alle andere mogelijke vormen.
Computerwetenschappen: hier zie je hoe je grote computerprogramma's ontwerpt, maar ook hoe je kleine applicaties tot net op hardware niveau in elkaar steekt.
Werktuigkunde: hier zie je hoe je robots bouwt, tandwielen, pompen, motoren, groot-elektrische systemen e.d.
Bouwkunde: hier zie je hoe je grote gebouwen en bouwwerken ontwerpt, zodat ze niet in elkaar stuiken.
Ik zou natuurlijk het liefst van de eerste keer de best bij mij passende richting kiezen.
Maar momenteel ben ik er nog niet uit, zal in de vakantie eens alle site's doornemen
Momenteel 'druk' (hoewel de term druk waarschijnlijk niet past bij middelbaar
) op school.